سرویس: بین الملل
کد خبر: 87117
|
09:28 - 1399/07/12
نسخه چاپی

نیکزاد در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان:

دروغ های رسانه‌ای نباید دوستی تاریخی ایران و آذربایجان را خدشه دار کند/تشدید درگیری‌ها به سود هیچ‌ کشوری نخواهد بود

دروغ های رسانه‌ای نباید دوستی تاریخی ایران و آذربایجان را خدشه دار کند/تشدید درگیری‌ها به سود هیچ‌ کشوری نخواهد بود
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان گفت: دشمنان روابط دو کشور با انتشار اخبار جعلی و کذب به دنبال تأثیرگذاری منفی و ایحاد تفرقه در مسیر ارتباطات دوستانه فیمابین هستند و نباید اجازه داد دوستی تاریخی دو ملت تحت تأثیر دروغ های رسانه‌ای شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان طی یک تماس تلفنی با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران گفتگو و تبادل نظر کرد.

نیکزاد با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، اظهار داشت: پیشینه ارتباطات تاریخی دو ملت به تقویت و تحکیم مراودات در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین کمک فراوانی کرده است.

وی با ابراز تأسف از درگیری میان آذربایجان و ارمنستان، افزود: جمهوری اسلامی ایران بر خویشتن‌داری طرفین، توقف درگیری و برقراری آتش بس به منظور حل مسالمت‌آمیز اختلافات دو کشور در چارچوب موازین و حقوق بین الملل تأکید دارد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تشدید درگیری‌ها به سود هیچ‌ کشوری نخواهد بود و آثار جنگ و خشونت به همسایگان و منطقه سرایت خواهد کرد.

نیکزاد در ادامه بر صیانت و تداوم همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تأکید کرد و گفت: دشمنان روابط دو کشور با انتشار اخبار جعلی و کذب به دنبال  تأثیرگذاری منفی و ایحاد تفرقه در مسیر ارتباطات دوستانه فیمابین هستند و نباید اجازه داد دوستی تاریخی دو ملت تحت تأثیر دروغ های رسانه‌ای گردد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در پایان با حمایت از تقویت مناسبات پارلمانی فیمابین افزود: مجلس شورای اسلامی بویژه گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای گسترش مراودات با جمهوری آذربایجان و برقراری صلح، ثبات و برقراری امنیت پایدار در منطقه اسقبال و حمایت می کند .

در ادامه این گفتگوی تلفنی واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران بر توسعه تبادلات پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کرد .

طالب اف در ادامه از گروه دوستی پارلمانی ایران برای سفر رسمی به جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در اولین فرصت دعوت کرد.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد