سرویس: اردبیل
کد خبر: 87179
|
19:44 - 1399/07/15
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

راهپیمایی اربعین، اعتراض جهانی به قدرت اهریمنی است که مثل اختاپوس به بشریت تحمیل شده است

راهپیمایی اربعین، اعتراض جهانی به قدرت اهریمنی است که مثل اختاپوس به بشریت تحمیل شده است
آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در همایش ملی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین حسینی در واقع اعتراض جهانی به قدرت اهریمنی است که مثل اختاپوس به بشریت تحمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی اربعین حسینی که با حضور پژوهشگران و اندیشمندان از سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شدبه بیان فلسفه زیارت اربعین پرداخت و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی در واقع اعتراض جهانی به قدرت اهریمنی است که مثل اختاپوس به بشریت تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه خاک کربلا هم شفابخش است، گفت: زیارت مرقد امام حسین(ع) از چنان جایگاهی برخوردار است که هرکس استطاعت مالی داشته ولی از زیارت کربلا غفلت کرده هرجند اهل تقوا و عمل صالح باشد در بهشت همانند میهمان است و از نور امام حسین(ع) بی نصیب خواهد ماند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه شیعه با اسطوره ها زنده است، گفت: کربلا پر از اسطوره است و در این خصوص نیز روایات نقل شده از اهل سنت بیشتر از شیعه است و این خود اهمیت و جایگاه کربلا را نشان می دهد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 99 درصد روایات برجای مانده از ائمه معصومین(ع) سیاسی است، گفت: اغلب احادیث بر موضوع ولایت تاکید دارند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود از ولایت به عنوان نظام و شیرازه دین اسلام نام برد و گفت: حضرت زهرا (س) نیز خطبه فدکیه را تریبونی برای تبیین ولایت قررا داد.

 اربعین، تداوم تفکر عاشورا است

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی ها و خصوصیات امام حسین(ع) پرداخت و گفت: در ذکر فضیلت های امام حسین(ع) این نکته کافی است که در زیارت هیچ یک از امامان معصوم بجز امام حسین(ع) لبیک نیست.

وی با بیان اینکه اربعین، تداوم تفکر عاشورا است، گفت: اربعین بیانگر این است که امام حسین(ع) فراموش شدنی نیست.

آیت الله عاملی با بیان اینکه امام حسین(ع) در قیام کربلا ارکان و آرمان های تمدن اسلامی را پایه ریزی کردند، گفت: کسی که بعد از ایام محرم از امام حسین(ع) خداحافظی کند، اصلا عاشورا را نشناخته است.

وی به ماموریت های امام حسین(ع) در کربلا نیز اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) در واقعه کربلا 2 ماموریت داشتند که هر دو ماموریت نیز باید تا ابد تاریخ زنده بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به تبیین ماموریت های ثانوی  ائمه معصومین پرداخت و  گفت: ضربت خوردن حضرت علی(ع)، نحوه شهادت حضرت زهرا(س) و بین در و دیوار ماندن جسم مطهرشان و همچنین قیام کربلا و زیر سم اسب ها ماندن پیکرهای مطهر شهدای کربلا همگی از جمله ماموریت های ثانوی ائمه معصومین بودند تا با فداکاری خود، مصالح کلان امت اسلام و دین اسلام را حفظ کنند.

وی با اینکه هنر امام حسین(ع) حراست از دین خدا است، گفت: اگر ماموریت ثانوی امام حسین(ع) در کربلا نبود امروز القاعده و داعش کار را تمام کرده بودند و با نام دین چه کارها که نمی کردند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کاری که امام حسین0ع) در کربلا انجام داد، برای ادوار تاریخ دارای جاذبه است.

وی ماموریت الهی امام حسین(ع) در واقعه کربلا را یاداور شد و گفت: به تعبیر آیت الله شهرستانی در هر دوره ای خون شیعه بیگناه ریخته شده  و این خونریزی از زمان معاویه آغاز شده و در دوره صدام نیز این روند تکرار شده است بطوریکه صدام با الهام از منصور دوانیقی ضمن تکرار اعمال پلید این فرد در کشتار شیعیان میدانی را نیز به نام این شخص پلید و خونخوار نامگذاری کرد.

این پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه 1400 است خون شیعه تنها به جرم اینکه می گوید خداوند متعال یکی است، بر زمین ریخته می شود، گفت: در بین جهام اسلام  فقط در ایران اسلامی است که از امامان معصوم(ع) به راحتی سخن گفته می شود و حاکمان سایر کشورها ی مسلمان اجازه چنین کاری را بصورت گسترده و فراگیر به مردم نمی دهند.

تعیین حاکمیت صالح و قانونگذاری از آن خداوند متعال است

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به حکومت داری پیامبر اکرم (ص) نیز اشاره کرد و گفت: خداوند متعال هیچگاه رهبریت صالح را به تیغ رأی واگذار نکرده است چراکه تصرف در حاکمیت توسط بشر چیزی جز خسران برای بشریت نیست.

وی از اطاعت به عنوان یکی دیگر از ویژگی های حکومت دینی نام برد و گفت: نوع و نحوه اطاعت را نیز خداوند متعال تعیین کرده بطوریکه قرار نیست بشر از هرکسی اطاعت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به طبیعی سازی روابط توسط بشر اشاره کرد و گفت: آمریکا می خواهد تا با ترویج این شیوه از دنیا سلب اراده کند  تا همگان را وابسته خود نگه دارد، بطوریکه امروز هر کشوری که در تولید دانش سهیم نباشد مغلوب و مطیع مستکبر است.

انقلاب اسلامی تنها فرصت کشور برای دست یابی به قدرت است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از انقلاب اسلامی به عنوان تنها فرصت شکوفایی کشور نام برد و گفت: ایران به برکت انقلاب اسلامی توانست عقب ماندگی 500 ساله خود را در ادوار تاریخ جبران کند.

وی به خرابکاری تروریست های تربیت یافته استکبار اشاره کرد و گفت: مزدوران آمریکا هرکجا وارد شدند  ماموریت داشتند تا زیرساخت های آن کشور را نابود کنند تا آن مملکت تا ابد زیر دست استکبار قرار گیرد.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود از جعل مذهب به عنوان بزرگترین تصرف در جهان نام برد و گفت: هیچکس حق مذهب سازی در جهان را ندارد.

وی از ذلت نپذیری به عنوان یکی از خصوصیان مومنین نام برد و گفت: خداوند متعال همه چیز را به مومنین واگذار کرده است جز ذلت را و به همین خاطر است که خود به انتخاب حاکم دست زده تا مومنین به ذلت نیافتند.

این پژوهشگر اسلامی با بیان اینکه کربلا در برابر استبداد ایستاد، گفت: امام حسین(ع) در قیام عاشورا به بیان احکام گفته نشده نیز پرداخت چراکه قبل از ایشان امامیه مکتب فقهی نداشت.

وی به تکاپوی مفتی های وهابی در عصر حاضر نیز اشاره کرد و گفت: مفتی های وهابی امروز درصدد هستند تا با ایجاد هرج و مرج بین مسلمانان دین را در زندگی مسلمانان کم رنگ کنند به همین منظور از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه بین مسلمین استفاده می کنند.

آیت الله عاملی به سومین کار بزرگ امام حسین(ع) در واقعه کربلا نیز اشاره کرد و گفت: شعارهای کربلا از جمله مهمترین کار امام حسین(ع) است چراکه این شعارها در واقع گمشده بشر امروز نیز است و به همین دلیل نیز است که به شعارهای جهانی تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین،اعتراض جهانی به قدرت اهریمنی است که مثل اختاپوس به بشریت تحمیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عنوان تبیین کننده گمشده بشریت در عصر حاضر نام برد و گفت: در هیچ کجای عالم نقطه ای پیدا نمی شود که بتواند 20 میلیون نفر را حول یک موضوع و محور جمع کند جر جاذبه امام حسین(ع)  در کربلا که این خود بیانگر اهمیت و جایگاه اربعین است.

وی با بیان اینکه امروز لازم است تا پژوهشگران در خصوص جاذبه اربعین حسینی به تحقیق و پژوهش بپردازند گفت: راهپیمایی اربعین حسینی در واقع اعتراض جهانی به قدرت  اهریمنی است که مثل اختاپوس به بشریت تحمیل شده است.

امام جمعه اردبیل از مومنین خواست تا با تدبر در زیارت اربعین، ضن فراگیری شهامت و شجاعت امام حسین(ع)، به بازخوانی عبرت های واقعه کربلا نیز بپردازند تا با پرهیز از احساس، از روی عقل و  منطق به زیارت اربعین بپردازند چراکه حرکت امام حسین(ع)در کربلا نیز عقلانی بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد