سرویس: اردبیل
کد خبر: 87180
|
20:52 - 1399/07/15
نسخه چاپی

در آستانه اربعین حسینی برگزار شد؛

همایش ملی اربعین؛ اعتلای نهضت حسینی در اردبیل+عکس

 همایش ملی اربعین؛ اعتلای نهضت حسینی در اردبیل+عکس
اولین همایش ملی اربعین،اعتلای نهضت حسینی تحقق تمدن نوین اسلامی درآستانه اربعین با حضور جمعی اساتید و پژوهشگران کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همایش ملی یکروزه  اولین همایش ملی اربعین،اعتلای نهضت حسینی تحقق تمدن نوین اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از جمله حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، حجت الاسلام حبیب اله بابایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام شمس اله مریچی رئیس دانشگاه باقرالعلوم، حجت الاسلام علی تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور و آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و جمعی از پژوهشگران به صورت حضوری و مجازی در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اربعین شیرازه کتاب بندگی است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل و رئیس اولین همایش ملی اربعین یکی از صفات مومن را خواندن زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: اربعین  حیات دوباره بشریت و شیرازه کتاب بندگی است و ثابت کرده است که نور خدا فراموش شدنی نیست و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید پای حق و حقیت ایستاد گفت: پیروزی نزدیک است.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه حضرت زینب کبری با دستان خالی یزید زمان را تسلیم خود کرد، گفت: حضرت زینب(س) نشان داد که مقاومت با دستان خالی هم ممکن است.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در اربعین به بشریت حقایق اهل بیت(ع) را فهماند، گفت: امام سجاد(ع) به ما یاد داد که باید در مسیر اهل بیت(ع) قدم برداشت و زینب وار بصیرت افزایی کرد.

رئیس اولین همایش ملی اربعین با بیان اینکه اربعین اوج عزت، افتخار و مقاومت است، گفت: اربعین مایه عظمت امت اسلامی است.

پذیرش ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر در اولین همایش ملی اربعین

حسین محسنی دبیر علمی همایش نیز به بیان گزارشی از روند همایش ملی اربعین پرداخت و گفت: به خاطر گیرایی محورها و بدیع بودن موضوعات حدود ۱۱۰ مقاله از ۲۵۰ پژوهشگر تحویل دبیرخانه همایش شد، که این مقالات توسط ۴۸ عضو کمیته علمی داوری متشکل از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از ۱۳ استان داوری و مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: مقالات واصله از استان های مرزنشین و اهل سنت قابل توجه ترین نکته اولین همایش در موضوع اربعین بود.

همایش ملی اربعین حسینی، همایشی ماندگار در دانشگاه محقق اردبیلی

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم به تشریح فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: همایش ملی اربعین حسینی همایش متفاوت و ماندگاری است که در سال های آتی هم تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی چهل و دومین سالگرد تاسیس خود را پشت سر گذاشته است گفت: در این سال ها موفقیت های متعددی کسب شده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی و حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف دارد، اظهار داشت: ۲۷۶ رشته تحصیلی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد که ۶۴ رشته در مقطع دکتری است.


حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی هم در پیام مجازی گفت: زیارت اربعین نشانه مومن است و در زیارت اربعین نشانه های مومنین ذکر شده است.
وی با بیان اینکه دنیا عامل غفلت انسان است، تصریح کرد: تکبر هم باعث می شود که انسان خود را برتر از دیگران بداند.

گفتنی است در پایان این همایش از دکتر محسن اعلایی، دکتر مسروره مختاری، آیدین ضیایی و دکتر ایران سلیمانی به عنوان صاحبان مقالات برتر  تجلیل شد.

قرائت قران کریم توسط رضا محمدپور و محمد اسماعیلی از قاریان بین المللی استان اردبیل، قرائت پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، پخش نماهنگ، شعر خوانی عسگر شاهی از شاعران آیینی کشور، مداحی نادر جوادی و بهروز  سرباز از مداحان استان اردبیل، تجلیل از خادمان اربعین از جمله برنامه های اولین همایش ملی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد