سرویس: سبلان ما
کد خبر: 87213
|
16:59 - 1399/07/17
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

مسئولان از برنامه های فرهنگی و ورزشی در شهرستان ها حمایت کنند/ انتصاب مدیران بومی، نیاز امروز شهرستان نیر

مسئولان از برنامه های فرهنگی و ورزشی در شهرستان ها حمایت کنند/  انتصاب مدیران بومی، نیاز امروز شهرستان نیر
حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی گفت: لازم است مسئولان استان با زدن عینک، شهرستان ها را هم ببینند تا با حمایت و اختصاص بودجه به شهرستان هاو اجرای برنامه های فرهنگی، ورزش متعدد در کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان ها نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با بیان اینکه حوزه فرهنگی مظلوم ترین حوزه در شهرستان نیر است، گفت: برای فرهنگ شهرستان نیز کمترین بودجه ای نیز در نظر گرفته نشده است تا بتوان با  تدوین برنامه های فرهنگی به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان رفت.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و ورزش از نیازهای روز جوانان در همه اقصا نقاط کشور است، گفت: لازم است مسئولین استانی با زدن عینک، شهرستان ها را هم دیده و برای برنامه های شهرستانی در تمامی ابعاد بویژه فرهنگی، ورزشی، هنری و اقتصادی توجه ویژه ای کنند.

امام جمعه شهرستان نیر یکی از مهمترین مشکلات شهرستان نیر را عدم اسکان مسئولین در داخل  شهرستان عنوان کرد و گفت: اگر مدیر بومی بر سر کار بود، وی بهتر می توانست در سطوح مختلف مدیریتی نقش آفرینی کند چراکه مدیر بومی همیشه در دسترس است و هر زمان که مشکلی بوجود می آید می تواند با حضور به موقع در رفع آن نقش آفرینی کند.

وی به وضعیت آموزش شهرستان نیر، نیز اشاره کرد و گفت: وجود 2 هزار خانواده فقیر و محروم در شهرستان نیر و اطراف آن زیبنده کشور اسلامی نیست و بنیاد مسکن باید با ورود به موقع به این مسئله و مدارا با مردم در زمینه تسهیل قانونی موارد و مشکلات مردم اقدام کند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود یه مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید در این اوضاع  و شرایط، زمینه های مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم کنند چراکه امروز هزینه های زندگی در شهر ها بالاتر از روستاها است و دولت می تواند با انگیزه دادن به مردم و روستائیانی که به دلایل مالی، اشتغال و زندگی بهتر به شهرها مهاجرت کرده اند ولی توفیقی حاصل نکرده اند به دیار و وطن خود برگردند.

وی به آسیب شناسی اجتماعی شهرستان نیر پرداخت و گفت:  امروز به دلایل فرهنگی و اقتصادی حاکم بر شهرستان نیر، آمار طلاق و بیکاری بالا است و لازم است مسئولان جهت کاهش این آمار بصورت جدی ورود کنند.

امام جمعه شهرستان نیر یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان نیر را ایجاد مشاغل خرد و خانگی عنوان کرد و گفت: با کمی تلاش و همدلی می توان برای همه جوانان بیکار شهرستان شغل ایجاد کرد

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از عملکرد بانکها در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: بانکها در ارائه تسهیلات به روستائیان و مردم مناطق کم برخوردار ظلم می کنند که باید هرچه سریع تر در این خصوص اقدام شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد