سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87227
|
14:10 - 1399/07/18
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

مشکلات اقتصادی کشور، با اخم و لبخند غرب حل شدنی نیست/ تکیه بر انتخابات آمریکا، تکرار اشتباهات گذشته است

مشکلات اقتصادی کشور، با اخم و لبخند غرب حل شدنی نیست/ تکیه بر انتخابات آمریکا، تکرار اشتباهات گذشته است
حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور را با انتخابات آمریکا و برجام تکرار اشتباهات گذشته عنوان کرد و گفت: تاریخ اثبات کرده است که مشکلات ما با اخم و لبخند غرب و اروپا حل شدنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به ضرورت تمرکز دولت بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید کرد و گفت: گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور با انتخابات آمریکا کار اشتباهی است، چراکه تاریخ اثبات کرده است که مشکلات ما با اخم و لبخند غرب و اروپا حل شدنی نیست.

حجت الاسلام نعمتی در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان نیر به غفلت انسان ها اشاره کرد و گفت: یکی از معانی تقوا عدم غفلت است.

کارمندان اداری در انجام کارهای شخصی در وقت اداری خودداری کنند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: رمز موفقیت شیطان در این است که به ما حالت استقلال بدهد و در ما غفلت ایجاد کند تا ما به بهانه هایی چون رسیدگی به موضوعات خانواده در وقت اداری، مرتکب اشتباه شده و با غفلت از شغل محوله، مرتکب دزدی وقت و زمان اختصاصی شویم چراکه مسئولان و کارمندان اداری که حقوق بگیر نظام هستند اگر کار شخصی را در وقت اداری انجام دهد مرتکب گناه شده و حقوقشان حرام است.

مردم خادم می خواهند نه آقازاده

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کارمندی تنها به ژست گرفتن نیست، گفت: لحظه به لحظه کارمندان ادارای همراه با مسئولیت است و لحظه ای غفلت از کار محوله، موجب خسران جبران ناپذیر در دنیا و احرت وی می شود.

وی با بیان اینکه مردم خادم می خواهند نه آقازاده، گفت: مسئولین اگر در فکر صدارت هستند جای آنها این کشور نیست چراکه مردم این کشور دنبال خادم هستند و اگر مسئولی بی منت برای آنها کار کند، مردم نیز با تمام وجود از وی پشتیبانی و حمایت خواهند کرد و این موضوع در گذشته نیز به اثبات رسیده است.

عدم نظارت بر تولید و بازار است،از موارد مسئولیت گریزی در جامعه

امام جمعه شهرستان نیر گفت: متاسفانه عده ای با نام دین و نظام از مردم کلاهبرداری می‌کنند،بطوریکه افرادی معلوم الحال با نام خدمت در جامعه اسلامی به مردم دروغ می‌گویند و نتیجه این دروغ گویی و بی توجهی در کنار عدم نظارت بر عملکرد زیردستان، ظهور پدیده هایی چون سلطان سکه، سلطان ارز  و امثال طبری ها می شود.

وی در ادامه سخنان خود به مواردی از مسئولیت گریزی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مسئولیت گریزی، عدم نظارت بر تولید و بازار است  و به مقام معظم رهبری این گرانی های بی منطق تا کجا ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: با فرافکنی و مقصرتراشی و توجیه گری در تحلیل عوامل مشکلات اقتصادی و گرفتار شدن در بازی‌های سیاسی و آدرس غلط دادن؛ مشکل تولید، گرانی و اشتغال حل نخواهد شد چراکه با حرف زدن و تشکیل جلسات متعددی بی‌نتیجه در زندگی مردم، گرانی های افسارگریخته مهار نخواهد شد.

وی از افزایش بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور نام برد و گفت: تنها راه کنترل و مهار بیکاری نیز تولید است.

 دولت با وعده و وعید مردم را در حوزه مسکن معطل کرده است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه گرانی و بالا رفتن قیمت‌ها و مشکلات معیشتی به علت انباشته شدن غیر متعادل اجناس انبارها و عدم نظارت سه قوه بر تولید و بازار است گفت: در این میان مشکل مسکن، سهم عمده هزینه سنگین خانواده‌ها در شرایط فعلی است که متاسفانه دولت هرسال با حرف و وعده و وعید مردم را در حوزه مسکن معطل کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در کلان شهرها به علت هزینه سنگین مسکن به روستاها مهاجرت می کنند گفت: دولت و بنیاد مسکن در امر ساخت و ساز و مهاجرت معکوس به مردم نباید سخت بگیرند.

حل مشکلات کشور را نباید با انتخابات آمریکا، برجام و اخم و لبخند اروپا گره زد

حجت الاسلام نعمتی یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور را بنگاه‌داری بانک‌ها عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و روسای سه قوه باید اصلاح نظام بانکی و ساختار بودجه را اولویت اول خود قرار دهند چراکه اغلب مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مدیریت داخلی است و نباید آن را با انتخابات آمریکا، برجام و اخم و لبخند اروپا گره زد.

وی به جریان تحریف نیز اشاره کرد و گفت: آنچه که جریان تحریف در نظر دارد مغایر با حقیقت کشور است چراکه ما بیش از 40 سال است که با تحریم و تهدیدات آمریکا و اروپا زندگی می کنیم این موضوع تازه ای نیست.

امام جمعه شهرستان نیر تنها راه مقابله با شرایط موجود را مدیریت جهادی، روحیه انقلابی و مبارزه  و محاکمه بی امان مفسدان و محتکران و حمایت از تولید داخلی و نظارت بر آن در کنار ایجاد ثبات در بازار ارز و سکه و بسته های حمایتی از تولیدکنندگان  دانست و گفت: تنها در این صورت است که می توان قسمتی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

وی به موضوع تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط حکومت پهلوی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه  تمام گرفتاری های دنیا از آمریکا است،گفت: این کار نشانه استیصال حکومت پهلوی و امضای سند بردگی یک ملت در مقابل استکبار جهانی بود که ذلت را به ملت ایران به ارمغان آورد.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: امروز ملت ایران بصیرتر و قدرت مندتر از هر زمان دیگری است و زیر بار زور نخواهد رفت.

حل مشکلات زیرساختی نباید سایر مشکلات جوانان نیر را مورد غفلت قرار دهد

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به موضوعات شهرستان نیر اشاره کرد و با قدردانی از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و فرماندار نیر به علت پیگیری مصوبات جلسات گذشته اظهار داشت: با وجود اینکه مشکلات زیرساختی  مهمترین مشکلات شهرستان نیر است، گفت: اما این موضوع نباید سایر مشکلات شهرستان را  مورد غفلت قرار دهد و مسئولان باید در رفع عمده مشکلات جوانان منطقه بکوشند چراکه شهرستان نیر با وجود نعمت های خدادادی فراوان از آب‌های گرم گرفته تا آب های معدنی و معادن و مناطق زیبای گردشگری، نباید با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم کند.

وی از بانکها نیز خواست تا با پرداخت تسهیلات کم درصد توسعه روستایی، زمینه مهاجرت معکوس و اشتغال جوانان را فراهم کند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد