سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 87248
|
09:23 - 1399/07/20
نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

خطر عادی انگاری کرونا/جریمه ماسک در اردبیل نداریم/ توزیع واکسن آنفولانزا با اولویت انجام می شود

خطر عادی انگاری کرونا/جریمه ماسک در اردبیل نداریم/ توزیع واکسن آنفولانزا با اولویت انجام می شود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی در برخی ادارات، امکان عمومی و تجاری نشان می دهد که حساسیت ها نسبت به انتقال کرونا کمتر و شرایط برای مردم عادی شده است.

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با اشاره به وضعیت پایدار کرونایی استان اردبیل نسبت به وضعیت حاکم بر کشور، اظهار داشت: شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بررسی های نشان می دهد که وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در سطح جامعه روز به روز کمتر می شود، افزود: عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی در برخی ادارات، پاساژها، مراکز تجاری و آرامستان ها نشان می دهد که حساسیت ها نسبت به انتقال کرونا کمتر و شرایط برای مردم عادی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه امیدواریم بود با رعایت پروتکل ها و زدن ماسک توسط مردم از شیوع و انتقال ویروس آنفولانزا در امان خواهیم بود، گفت: اگر روند کنونی عادی شدن شرایط و رعایت نکردن ها ادامه دار باشد، ویروس آنفولانزا نیز ضربه خود را وارد خواهد کرد.

حبیب زاده با اشاره به وضعیت هوای سرد و زمستان زودرس در اردبیل، گسترش ویروس آنفولانزا و کرونا را در این استان خطرناک دانست و بیان کرد: به دلیل وجود تحریم های ظالمانه، روند توزیع واکسن آنفولانزا بصورت محدود، اولویت دار و گروهی انجام می شود که در مرحله اول آن مدافعان سلامت، مادران باردار، جانبازان شیمیایی و بیماران خاص از توزیع رایگان بهره مند می شوند و در مراحل بعدی بصورت عمومی و اولویت دار، از طریق معاونت دارو در دارو خانه ها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح جریمه در تهران، تصریح کرد: در استان اردبیل طرح جریمه ماسک اجرا نمی شود ولی عامه مردم با رعایت و آموزش مسائل بهداشتی به یکدیگر موجب کاهش روند شیوع ویروس کرونا و حتی آنفولانزا در سطح استان شوند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد