سرویس: اردبیل
کد خبر: 87254
|
15:30 - 1399/07/20
نسخه چاپی

مدیرکل پست استان اردبیل خبرداد:

افزایش30 درصدی مرسولات پستی در ایام کرونا / 29 دفتر خدمات پیشخوان در استان اردبیل فعالیت می کنند

افزایش30 درصدی مرسولات پستی در ایام کرونا /  29 دفتر خدمات پیشخوان در استان اردبیل فعالیت می کنند
جوادی مدیرکل پست استان اردبیل از افزایش 30 درصدی توزیع مرسولات پستی در ایام کرونا خبرداد و گفت: در این ایام خریدهای اینترنتی نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

محمد جوادی شیخ احمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به مقایسه وضعیت اداره پُست در قبل  و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب با اینکه اداره پست به همراه مخابرات به عنوان یکی از وزارتخانه های دولت فعالیت می کرد اما با نبود امکانات زیر ساختی به خصوص جاده ها در نحوه خدمت رسانی به مردم با مشکلات مختلفی رو به رو بود.

وی با بیان اینکه ماموریت و رسالت اداره پست ذاتاً خدمت رسانی به مردم است و در آن دولت ها نقشی در اهداف کلی ترسیم شده ندارند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی با فراهم شدن زیرسخت های جاده ای و  امکانات روز ،شرکت پست  خدمات قابل توجهی را امروز در کمترین زمان به مردم ارئه می کند.

جوادی در ادامه سخنان خود به استفاده از فناوری های روز در امر خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: مردم می توانند هر لحظه با استفاده از سامانه های الکترونیکی از وضعیت مرسولات خود باخبر شده و پیگیر بسته های ارسالی خود به مخاطبان شوند.

سود شرکت پُست، خدمت به مردم است

وی به وضعیت درآمد زایی شرکت پست نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سود شرکت پُست، خدمت به مردم است، گفت: در چند سال گذشته شرکت پست از لحاظ درامدزایی با مشکل موجه بود چراکه رسالت این شرکت خدمت رسانی به مردم است بنابراین ایجاد درآمد ثابت در اولویت های بعدی قرار داشت اما امروز با استفاده از خدمات نوین، میزان درامدزایی شرکت پست به میزان قابل توجهی با رشد مواجه بوده و امروز از نقطه سربه سر نیز عبور کرده است.

مدیرکل شرکت پست در ادامه سخنان خود به خدمات نیابتی این شرک به مردم نیز اشاره کرد و گفت: قرارداد با ثبت و اسناد، تنظیم سندهای تک برگی در کنار ارسال مرسولات از جمله خدماتی است  با همکاری  سایر ارگان های دولتی و نهادها به مردم ارائه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات الکترونیکی شرکت پست نیز اشاره کرد و گفت: رهگیری مرسولات مردمی و سازمانی، صاپُست، پُست یافته، بازارمتریال،تمبر اختصاصی از جمله خدمات نوینی است که شرکت پُست در کنار خدمات عادی خود همچون پست عادی، سفارشی، پیشتاز، پست مستقیم، پست جواب قبول، بیمه پستی و امانات پستی به مردم ارائه می کند.

جوادی در ادامه سخنان خود به خدمات نوین پستی اشاره کرد و گفت: صاپست از جمله جدیدترین خدمت رسانی شرکت پست به مردم است که بر پایه فناوری نوین ارائه می شود.

وی افزود: صاپست در واقع شناسه پستی است که به جای نشانی گیرنده و فرستنده به کاربرده می شود و سهل ترین روش برای درج نشانی مبداء و مقصد مرسوله پستی است، ضمن اینکه در این روش نیازی به اخذ کدپستی هم نیست و سابقه مرسولات دریافتی نیز قال پیگیری در این سامانه است.

جوادی از اخذ کدپستی از طریق اینترنتی خبرداد و گفت: به دلیل شیوه بیماری کرونا و به حداقل رساندن مراجعات حضوری، شرکت پست تدابیری اتخاذ کرده تا متقاضیان به اخذ کدپستی از طریق مجازی و غیر حضوری بتوانند کدپستی خود را اخذ کنند.

وی افزود: ابن تدبیر باعث شده تا از 60 درصد مراجعات حضوری برای دریافت کدپستی  کاسته شده و تجمعات و ازدحام ناشی از این خدمت به میزان قابل توجهی کاسته شود.

افزایش 30درصدی خرید اینترنتی در استان اردبیل 

مدیرکل پست استان اردبیل از افزایش 30درصدی خرید اینترنتی در استان اردبیل خبرداد و گفت: در طول ایام کرونا و فرهنگ سازی از بسترهای مجازی جهت تامین نیازهای روزانه، خرید های اینترنتی در استان اردبیل با افزایش 30درصدی مواجه شده و ضمن اینکه مرسولات پستی نیز به میزان 25درصد نسبت به ایام گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مردم در ایام کرونا از مراجعه حضوری تا حد امکان خودداری کنند، گفت: ان دسته از شهروندانی که نیاز به مراجعه حضوری دارند در ساعات اولیه صبح به دفاتر پستی در سراسر استان مراجعه کنند چراکه اغلب مراجعات به اداره پست مابین ساعات 10 الی 12 صورت می گیرد و این خود عاملی برای ازدحام است.

جوادی در ادامه سخنان خود از افزایش فوق العاده مرسولات پستی در ایام کرونا خبرداد و گفت: به منظور توزیع سریع مرسولات مردم و جوابگو نبودن سیستم مکانیزه در مرکز، شرکت ملی پُست، مرکز آذربایجان شرقی را به عنوان هاب پستی برگزیده تا استان های همجوار و منطقه ای بتوانند مرسولات مردمی را در سریعترین زمان ممکن به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی به دست گیرندگان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل از جمله استان هایی است که مرسولات خود را به هر دو مرکز ارسال می کند چراکه حجم مرسولات پستی اردبیل زیاد و متنوع است.

فعالیت 29 دفتر خدمات پیشخوان در سطح استان اردبیل

جوادی در ادامه سخنان خود به وضعیت دفاتر خدمات پیشخوان در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در کل استان به 60 دفتر خدمات پیشخوان مجوز فعالیت داده شده است که بنا به دلایلی هم اکنون تنها 29 دفتر فعالیت می کند.

وی افزود: با اینکه دفاتر خدمات پیشخوان، بخش خصوصی محسوب می شوند اما موظف به رعایت دستور العملهای شرکت پست هستند و تحت نظارت این اداره فعالیت می کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به ویژگی های دفاتر خدمات پیشخوان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد ترافیک، کنترل هزینه ها، اشتغالزایی برای جوانان از جمله ویژگی های راه اندازی دفاتر خدمات پیشخوان در جامعه است.

مدیرکل پست استان اردبیل در بخش دیگر از سخنان خود به بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا رسالت شرکت پُست سنگین تر نیز شده است، چراکه مردم با اطمینان به این مرکز خدمت رسانی، اغلب کارهای خود را غیر حضوری و از طریق شرکت پُست پیگیری می کند و این خود، وظایف کارکنان شرکت پست را سنگین تر می کند.

وی به بخشنامه های وزارت بهداشت در مورد کرونا نیز اشاره کرد و گفت: عمل به شعار در خانه بمانیم باعث اقبال بشتر مردم به شرکت پست شده و همین امر نیز عاملی بر سنگین تر شدن رسالت شرکت پست در خدمت رسانی به مردم است.

جوادی با بیان اینکه کارکنان شرکت پست همدوش فرشتگان سفید پوش همیار مدفعان سلامت در زمینه کنترل ویروس کرونا هستند گفت: کارکنان شرکت پست با کمترین امکانات و لوازم بهداشتی  همه روزه ضمن توزیع مرسولات پستی به گیرندگان ، مرسولات دریافتی از مردم را نیز بعد از ضدعفونی کامل، ثبت کرده و به مقصد ارسال می کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد