سرویس: ایران
کد خبر: 87258
|
12:17 - 1399/07/20
نسخه چاپی

اصلاحات در سناریو کاندیداتوری زنان به دنبال چیست؟/ بازهم دست‌های خالی اصلاح طلبان

اصلاحات در سناریو کاندیداتوری زنان به دنبال چیست؟/ بازهم دست‌های خالی اصلاح طلبان
اصلاح طلبان در حوزه کاندیداتوری زنان نیز دست‌هایشان بسیار خالی است و تنها برای اینکه ریزش اعتبار خود را تا حدی جبران کنند به طور کاملا تبلیغاتی و توخالی به این سناریو روی آورده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل از اصلاح طلبان این روزها به شدت درگیر چالش بزرگ ریزش اعتبارشان هستند؛ این جریان سیاسی برای اینکه خود را از دولت روحانی جدا سازد تا هزینه های حمایت از این دولت را کاهش دهد، دست به هر اقدامی زد اما در این خصوص ناکام ماند. 

حالا این جریان سیاسی برای اینکه افکارعمومی را نسبت به عملکرد ضعیف خود دور سازد و اذهان عمومی را به سمت مسائل دیگر منحرف کند دست به سناریوسازی های متعددی می زند. یکی از سناریوهایی که این جریان سیاسی به آن توجه ویژه داشته، «کاندیداتوری زنان» است.
 
موضوعی که به نظر نمی رسد بتواند مشکل اصلی این جریان سیاسی را پوشش دهد و باعث انحراف افکارعمومی شود.
 
در همین رابطه، روزنامه اصلاح طلب شرق در مطلبی با اشاره به جلسه اخیر سخنگوی شواری نگهبان با عنوان «زنان می توانند» نوشت: «چنان‌که بیراه نیست اگر بگوییم نزدیک به دوسوم پرسش‌هایی که در این نشست خبری مطرح شد، به این موضوع مربوط بود و البته پاسخ‌های کوتاه، دوپهلو و بعضا سیاسی آقای حقوقدان، باعث شد که هنوز هم نتوانیم با اطمینان از احتمال «کاندیداتوری یک زن برای انتخابات ریاست‌جمهوری» بگوییم، چه برسد که قرار باشد درباره شانس «ریاست‌جمهوری زنان» صحبت کنیم. »
 
این درحالی است که پیشتر کدخدایی مطرح کرده بود که زنان هم می توانند مانند مردان برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند.
 
 
اما نکته اصلی اینجاست که اصلاح طلبان چه  شخصیت و اندوخته ای در حوزه زنان دارند که بتوانند روی این موضوع مانور دهند. در این حوزه اصلاح طلبان دچار تناقض جدی هستند.
 
«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از جمله زنان اصلاح طلبی است که انتقادات زیادی نسبت به عملکرد وی وجود دارد. جالب اینجاست که وی هم یکی از اعضای ارشد کابینه روحانی است. درواقع اصلاح طلبان برای اینکه از ماجرای ریزش اعتبار خود عبور کنند به موضوع کاندیداتوری زنان متوسل شده اند اما باز هم در یک دور باطل به دولت و یکی از اعضای آن رسیده اند.
 
گزینه های مطرح اصلاح طلبان نیز نه تنها وضعیتی بهتر از ابتکار ندارند بلکه بدتر هم هستند. این افراد هم در دولت روحانی سمت داشته اند و هم اینکه برخی از اتهامات نسبت به آنها مطرح می شود حتی پایشان به دادگاه هم رسیده است.
 
 
 
 
این درحالی است که اصلاح طلبان قول وزیری زنان را در کابینه روحانی داده بودند اما این موضوع هم مانند وعده های دیگر این جریان سیاسی باطل بود و دولت روحانی با وجود تغییر و تحولات مختلف در کابینه تا جایی که ممکن است کابینه وی از حدنصاب بیفتد اما هیچگاه وزیر زن در دولت وی جایگاه وزیر پیدا نکرد.
 
حتی این جریان سیاسی در شهرداری تهران که همه صندلی های شورای شهر را در اختیار داشت به این موضوع عنایتی نکرد و برخی از زنان اصلاح طلب فقط به طور نمایشی کاندیدای شهرداری تهران شدند. حالا با همه خلف وعده های این جریان شاهد وعده ای دیگر در زمینه توجه به زنان هستیم.
 
به هر جهت به نظر می رسد اصلاح طلبان در حوزه کاندیداتوری زنان نیز دست‌هایشان بسیار خالی است و تنها برای اینکه ریزش اعتبار خود را تا حدی جبران کنند به طور کاملا تبلیغاتی و توخالی به این سناریو روی آورده اند.
 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد