سرویس: اردبیل
کد خبر: 87268
|
14:35 - 1399/07/20
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ریشه‌یابی فساد اولویت دستگاه نظارتی است/ ارایه مشاوره و تذکر قانونی به مدیران اولویت بازرسی استان شود

ریشه‌یابی فساد اولویت دستگاه نظارتی است/ ارایه مشاوره و تذکر قانونی به مدیران اولویت بازرسی استان شود
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نشست با اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان گفت: ریشه‌یابی فساد و اصلاح این ریشه‌ها در سطح کلان، از اولویت‌های دستگاه‌های نظارتی به‌شمار می‌آید و سازمان بازرسی مانند دستگاه لرزه‌نگار باید کوچکترین ارتعاشات مالی و اداری را زیر نظر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ظهر امروز در نشست با اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان در محل بازرسی کل استان اردبیل اظهار کرد: ریشه‌یابی فساد و اصلاح این ریشه‌ها در سطح کلان، از اولویت‌های دستگاه‌های نظارتی به‌شمار می‌آید و سازمان بازرسی مانند دستگاه لرزه‌نگار باید کوچکترین ارتعاشات مالی و اداری را زیر نظر داشته باشد.

وی افزود: طراحی نظام حساس صیانتی بر پایه یافته‌ها، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیش‌گیری از فساد است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با گرامی‌داشتن سی و نهمین سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: سازمان بازرسی جزو حساس‌ترین مراکز نظارتی جمهوری اسلامی ایران است.

عاملی ضمن اشاره به پیچیدگی تخلفات و سوء جریانات در دنیای امروز، تصریح کرد: کشور ما در طول سالیان متمادی مورد هدف سرویس‌های جاسوسی کشورهای استکباری بوده است که با پیچیدگی‌های مختلف سعی در آسیب رساندن به همه حوزه‌ها مخصوصاً اقتصاد کشور هستند، لذا بازرسی نیز متعاقب آن باید بازرسی‌های خود را علمی و به‌روزرسانی کند.

عاملی ضمن اشاره به پیچیدگی تخلفات و سوء جریانات در دنیای امروز افزود: کشور ما در طول سالیان متمادی مورد هدف سرویس های جاسوسی کشورهای استکباری بوده است که با پیچیدگی های مختلف سعی در آسیب رساندن به همه حوزه ها مخصوصاً اقتصاد در داخل کشور هستند، لذا بازرسی نیز متعاقب آن باید بازرسی های خود را علمی و به روز رسانی کند.

وی بیان کرد: ریشه یابی فساد و اصلاح این ریشه ها در سطح کلان از اولویت های دستگاه های نظارتی به شمار می آید و سازمان بازرسی مانند دستگاه لرزه نگار باید کوچکترین ارتعاشات مالی و اداری را زیر نظر داشته باشد.

در این جلسه ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان نیز ضمن تبریک سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ضمن اشاره به تعامل بهینه بازرسی استان اردبیل با دادگستری استان، از تلاش‌های همکاران بازرسی تقدیر و تشکر کرد.

ارایه مشاوره و تذکر قانونی به مدیران توسط بازرسی استان اردبیل 

نورمحمد کاظمی الموتی، بازرس کل استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بازرسی استان اردبیل با نگاه اصلاحی به عملکرد مدیران و با رویکرد پیشگیرانه درصدد صیانت از مدیران بوده و با ارایه مشاوره، هشدار و تذکرات قانونی به مدیران، برای اصلاح امور گام برمی‌دارد.

وی اظهار کرد: البته تعدادی از مدیران نیز تحت تعقیب اداری و کیفری قرار گرفته‌اند و همچنین چندین فقره گزارش هشداری در سطح ملی صادر شده است، از جمله گزارش رعایت آیین‌نامه وصول مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری که موجب صدور بخش‌نامه از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها گردید.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد