سرویس: ایران
کد خبر: 87315
|
01:10 - 1399/07/23
نسخه چاپی

گزارش کامل مراسم وداع با 5 آلاله خونین خان‌طومان؛

آیت‌الله لائینی: سازش و تسلیم ملت ایران در برابر دشمنان هرگز اتفاق نمی‌افتد/مادر شهید رادمهر: در حمایت مطلقه از ولی فقیه باید تلاش کنیم

آیت‌الله لائینی: سازش و تسلیم ملت ایران در برابر دشمنان هرگز اتفاق نمی‌افتد/مادر شهید رادمهر: در حمایت مطلقه از ولی فقیه باید تلاش کنیم
پیکر پاک و مطهر 5 تن از شهدای مدافع حرم مازندران،از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه امشب وارد استان مازندران شد و دوباره حال و هوای دیار علویان عطر و بوی شهادت گرفت و دلهای عاشقان، حسینی و کربلایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  پیکر پاک و مطهر 5  تن از شهدای مدافع حرم مازندران،از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه لحظاتی قبل وارد استان مازندران شدند و از دقایقی قبل مراسم وداع با پیکرهای مطهر این شهدا در بوستان ولایت ساری با حضور مردم و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.


دوباره حال و هوای استان مازندران در روزهای پایانی ماه صفر و در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) عطر و بوی شهادت گرفت و دلهای عاشقان، حسینی و کربلایی شد.

خبر بازگشت پیکر شهیدان «حسن رجایی‌فر»، «محمد بلباسی»، «علی عابدینی»، «محمود رادمهر» و «رضا حاجی‌زاده» پنج سردار مکتب عشق به ولایت که در کربلای خان‌طومان آسمانی شدند، پس از قریب به پنج سال گمنامی، دیار علویان را عطرآگین کرد.

مکتب عشق به ولایت که در کربلای خان‌طومان آسمانی شدند، پس از قریب به پنج سال گمنامی، دیار علویان را عطرآگین کرد.

همانان که برای دفاع از دین، ناموس و اهل بیت (ع) سر از پا نشناخته در سوریه حاضر شدند و در طواف حرم عقیله بنی‌هاشم جام شهادت نوشیدند و بر خوان الهی میهمان گشتند.

 
 
 
 
وداع با 5 شهید مدافع حرم مازندران در ساری
 
 
 
 
دلگویه های جانسوز فرزند شهید حسن رجایی فر
 
 
 
 
 
 
 
 
قهرمانان وطن خوش آمدید
 
دوباره حال و هوای استان مازندران در روزهای پایانی ماه صفر و در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) عطر و بوی شهادت گرفت و دلهای عاشقان، حسینی و کربلایی شد.
 
مکتب عشق به ولایت که در کربلای خان‌طومان آسمانی شدند، پس از قریب به پنج سال گمنامی، دیار علویان را عطرآگین کرد.
 
همانان که برای دفاع از دین، ناموس و اهل بیت (ع) سر از پا نشناخته در سوریه حاضر شدند و در طواف حرم عقیله بنی‌هاشم جام شهادت نوشیدند و بر خوان الهی میهمان گشتند.
 
 
آری! امروز مازندران میهمان دارد؛ میهمانانی از تبار عشق و از جنس لاله‌های پرپر کوی دلدادگی؛ همانان که در خان‌طومان، کربلا به پا کردند و در یاری دختر علی (ع) در مقابل جبهه کفر لبیک یا زینب (س) سر دادند و سینه سپر کردند و نشان دادند وارث دین رسول الله (ص) هستند و شهادت را از مکتب عشق به ارث بردند.
 
 
مداحی حاج رضا بذری در مراسم وداع با شهدای خانطومان
 
16 فرمانده و رزمنده لشکر عملیاتی 25 کربلا که در نبردی تن به تن با داعش تکفیری شهادت را در آغوش کشیدند و پیکر پاک و مطهرشان هر بار این دیار و این استان را معطر کرد. 
 
امروز هم مازندران میهمان دارد؛ میهمانانی که تحت لوای پرچم ثارالله (ع) زیباترین سرود عاشقی را سر دادند و به دنیا نشان دادند در جبهه حق علیه باطل مردانه ایستادند و مقاومت درسی بود که با الهام گرفتن از عاشورا و فرهنگ دفاع مقدس در مکتب شهید سلیمانی آموختند.
 
 
نمایی متفاوت از مراسم وداع با شهدای خانطومان در ساری
 
شهدای مدافع حرم شهادت را به زیبایی معنا کردند و به ما آموختند شهادت پایان قشنگ از دار فانی و آغازی باشکوهتر در جوار محبوب است برای کسانی که در طریق الی‌الله گام نهادند و گام نهادن در این مسیر زمان و مکان نمی‌شناسد و شهدا محبوب‌ترین بندگان نزد خدا و عند ربهم یرزقونند.
 
 
 
 
 
 
*ملت ایران هیچ وقت راه سازش ناپذیری و ایثار شهیدان را رها نمی‌کند
 

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم شب وداع با شهدای مدافع حرم در بوستان ولایت ساری با تشکر از همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند، اظهار کرد: دشمن شاید فکر کند که داغ شهیدان که بسیار سخت و سنگین است ما را از پای در می‌آورد و ما را از مقاومت منصرف می‌کند اما کور خوانده است.

وی با بیان اینکه قبول داریم داغ شهیدان سخت است، افزود: داغ شهدا برای ما سخت است اما ما ملتی هستیم که با داغ شروع کردیم و آشنا هستیم و این داغ‌ها ما را از راه شهیدان منصرف نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: شاید دشمن در فکر آن باشد که با این فشارها ما را به آرامش و سازش با دشمن وادار کند اما ما زنده از آنیم که آرام نگیریم و خاطر دشمن آسوده باشد، این ملت هیچ وقت راه سازش ناپذیری، حماسه و ایثار شهیدان را رها نخواهد کرد.
 
محمدی لائینی با تاکید بر اینکه ما یک برکه کوچک بودیم که به برکت شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم امروز حوزه مقاومت ما غرب آسیا را در برگرفته است، افزود: امروز بسیج مستضعفین در گسترده جهانی در مقابل تمام منافع دنیای غرب ایستاده و نفوذ جمهوری اسلامی در مقیاس جهانی به‌عنوان یک قدرت تاثیرگذار در تمام جریانات جهانی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: اگر امروز به‌عنوان یک اقیانوس مطرح هستیم و از آن شب ظلمت به روز روشن ایثار، فداکاری و حماسه رسیدیم را شهدا به ما دادند و ما به آنها بدهکار هستیم.
 

لائینی با بیان اینکه ما امروز باید خواسته و آرمان شهیدان را در فرهنگ و زندگی خود پیاده کنیم، بیان کرد: اینکه ما به عشق شهیدان مراسم چنین باشکوهی بگیریم و برای این شهیدان مراسم سنگین داشته باشیم خوب است ولی وقتی به صحنه زندگی، خانواده و جامعه و محل کار برگشتیم اگر از فرهنگ شهید و ارزش‌هایی که دستاورد شهدا است کم رنگ مشاهده شود این شرط وفاداری به شهدا نیست و مهم این است که خواسته شهدا را در زندگی خود پیاده کنیم.
 
وی تاکید کرد: ما باید کشور خود را آنگونه که شایسته شهیدان همچون شهدای مدافع حرم است بسازیم و عقب ماندگی‌های عمرانی و اقتصادی و ابعاد دیگر زیبنده این جامعه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فرمانده‌هان جنگ جوانانی کارآمد بودند، اظهار کرد: افزایش روزانه قیمت اجناس زیبنده شهدایی که این چنین کارآمد بودند نیست، مردم با انتخاب خود شورای شهر، نماینده مجلس و رئیس جمهور انتخاب می‌کنید باید مسئولانی را انتخاب کنید که مدیریت جهادی داشته و گوش به فرمان رهبری باشند.
 
مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر: راه شهادت تا ابد بر عاشقان باز است

عقیله ملازاده مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر اهل ساری نیز در مراسم وداع با فرزندش به‌همراه شهدای دیگر خانطومان، با بغضی در گلو بیان کرد: سلام من به پدران و مادران و همسرانی که از جان عزیزترین عزیزانشان گذشتند و عزیزانشان را راهی جبهه حق علیه باطل کردند زبان را به تکبیر باز کردند و با گفتن تکبیر بر گوش عالم، عالم و آدم را به حیرت در آورند تا انتقام خودشان را در دفتر عالم ثبت کردند، و  هزاران درود و سلام بر این شهدا و همسران و فرزندانشان باشد.

وی افزود: بازگشت شهدایی که برای حفظ امنیت و آرامش مردم ما فرسنگ‌ها دورتر از محدوده جغرافیایی ما حرکت کردند و این امنیت که به‌طور نسبی در کشور ما است، حاصل کردند، این شهدا فرزندانی هستند که از تعلقات خود دست کشیدند و برای دفاع از اسلام و نوامیس پا به سرزمین دیگری گذاشتند و با کفر  مبارزه کردند، در میان این مجاهدان کسانی بودند که به عهد خورشان صادقانه عمل کردند و به شهادت رسیدند و  بسیاری از این مجاهدان نیز در حال انجام وظیفه هستند.

ملازاده تصریح کرد: شهدایی که سر از پا نشناخته برای رفتن به دفاع از حرم زینب (س) به قدری مشتاقانه حرکت کردند که از اشتیاق آن‌ها ملائک هم به تعجب در آمدند،شهدایی که از بچه‌های خردسال و از نوزادانی که به دنیا نیامدند گذشتند از همسران جوان پدر و مادر برادران وخواهر گذشتند و وجود خودشان را به خداوند مسیر صراط مستقیم را به مسیر انسانی بود را انتخاب کردند.

مادر شهید رادمهر ادامه داد: شهدا در این میان از معابر سخت و صعب‌العبور گذشتند از وسوسه شیطانی جن و انس دور شده با خودساختگی و تزکیه درونی توانستند در مقابل دشمنان بیرونی که به اسلام حمله کردند بایستند،اگر کل مخلوقات عالم را تبدیل به قلم کنند و آب‌ها تبدیل به جوهر شوند و آن‌هایی که مغز متفکر عالم هستند قلم به دست بگیرند هیچ کس نمی‌تواتد مجاهدت‌های این عزیزان را بنویسد و به ما بشناساند، شهدای مدافع ما به طریقی حرکت کردند که مقام رهبری می‌فرماید هر کدامشان اجر و پاداش دو شهید را داشتند.

این مادر سرافراز تاکید کرد: از شما مردم که در استقبال از شهدا قدم رنجه کردید در این هوای سرد زحمت کشیدید خواستید در استقبال شهدا بگویید که ما در اظهار ارادت به شما صادقانه عمل می‌کنیم صادقیم، از شما می‌خواهم شهید را شفیع خوا قرار بدهید که به لطف امام زمان (ع) توفیق راه شهدا را به همه ما بدهد من از شما که با محبت و لطف نسبت به شهدا محبت خودتان را ابراز می‌کنید و همچنین با خانواده شهدا اظهار همدردی می‌کنید نهایت تقدیر و تشکر را دارم قدم همه شما بر سر ما خاک پای شما را طوطیای چشمانمان می‌کنیم.

وی گفت: وظیفه است بر ما که از شما تشکر داشته باشیم می‌خواهیم که از خدا بخواهید در خودشناسی خودمان عنایت کند بتوانیم درون خودمان را خودسازی کنیم و  در اظهار عبودیت و بندگی درست عمل کنیم که به همه شیاطین از انس و جن بگوییم که ما بندگی خدا می‌کنیم نه بردگی آنها! ما مسلمان و شیعه و پیرو سیره رفتاری و عملی اهل بیت هستیم، می‌گوییم پروردگارا ما را به بندگی خودت بپذیر و دست ما را بگیر از لغزش‌ها دور بفرما!

 

ملازاده بیان کرد: خداوند را قسم بدهیم که شهدای ما را از سربازان خاص امام زمان (عج) قرار بدهد و به قول شهید رادمهر مرا در عالم بزرخ از اولین کسانی قرار  بده که لبیک گوی پروردگارم باشم ما هم همچنین در عالم رجعت برگردیم و از یاران واقعی امام زمان باشیم.

مادر شهید رادمهر تصریح کرد: صبر و شجاعت باعث مردانگی‌شان شد اینها خلیلند و به کف حتی تبر دارند‌... راه شهادت تا ابد بر عاشقان باز است امام فقط در مادران که شیر نر دارند.

وی تاکید کرد: آن گونه پای در حمایت مطلقه فقیه آنقدر تلاش داریم که ذره‌ای شک در درون‌مان نیست به جایگاه ولایت مطلقه ولی فقیه شک نداشته باشیم پروردگارا با برکت بر محمد و آل محمد ما را بپذیر.

این مادر شهید در میان کلامش آخرش به پدر شهید عابدینی گفت؛ چشمتان روشن!! پدر شهید عابدینی سجده شکر به‌جای آورد می‌گفت به این مردم بگو من خجالت‌زده خانواده شهدای گمنام و مفقودالاثر هستم.

 

وداع با پیکر شهدای کربلای خان‌طومان در حسینیه سپاه کربلا استان مازندران

 

پیام آیت الله رئیسی در پی تدفین پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم مازندران

در آستانه تدفین پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم (منطقه خان‌طومان سوریه)، رئیس قوه قضائیه پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

 بسم رب الشهداء والصدیقین
رجعت مدافعان حرم زینبی از غربت چهارساله «خان‌طومان» بار دیگر مشام میهن اسلامی را به شمیم شهادت نوازش داد.
‌‌
 این رزمندگان عارف، آراسته به خون خویش پیک لقاءالله را در آغوش کشیده و اکنون با شکوه و افتخار، در کوله‌بارشان امنیت و معنویت به ارمغان آورده‌اند.
‌‌
 در آستانه تدفین در خاک میهن اسلامی، بازگشت شهدای ارجمندمان «مجید سلمانیان»، «محمود رادمهر»، «محمد بلباسی»، «رضا حاجی‌زاده»، «علی عابدینی»، «حسن رجایی‌فر»، «زکریا شیری» و «مهدی نظری» را به حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های این عزیزان تهنیت عرض می‌کنیم.
‌‌
سلام بر آن ارواح منور و ابدان مطهر
سید ابراهیم رئیسی
۱۳۹۹/۷/۲۲

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد