سرویس: استانی
کد خبر: 87329
|
12:19 - 1399/07/23
نسخه چاپی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبرداد؛

بازنشستگی پیش از موعد ۵۷۳ نفر در اردبیل

 بازنشستگی پیش از موعد ۵۷۳ نفر در اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: تقاضای بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور ۵۷۳ نفر در ۲۳۴۹ عنوان شغلی طی ۶ ماهه اول سال ۹۹ تایید و به تامین اجتماعی ارجاع داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، قاسم رحیمی  پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پرونده های سخت و زیان آور اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال جاری  بیش از 828 درخواست جهت شناسایی مشاغل سخت و زیان آور در استان اردبیل ثبت و تشکیل پرونده شد که کمیته بدوی و تجدیدنظر بررسی مشاغل سخت و زیان آور پس از رسیدگی و انجام کارشناسی های لازمه، بازنشستگی پیش از موعد 573 نفر را تایید کرد.

وی افزود: 828 پرونده درخواست مشاغل سخت و زیان آور شامل 3 هزار 405 عنوان شغلی تشکیل و پس از بررسی طی 34 جلسه بدوی و تجدید نظر، تعداد 2 هزار و 349 عنوان شغلی سخت و زیان آور تشخیص داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کارهای سخت و زیان آور مشاغلی است که در آن ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

رحیمی افزود: کمیته بدوی بررسی مشاغل سخت و زیان آور متشکل از نماینده اداره کار، تامین اجتماعی، کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان پس از بررسی سوابق و شرایط محیط کار نسبت به سخت و زیان آور بودن شغل درخواست شده تصمیم گیری می کند.

وی گفت: کارگران مشاغل سخت و زیان آور مستحق برخورداری از مزایای مضاعفی هستند که در این میان می توان به بازنشستگی زودتر از موعد و بدون در نظر گرفتن شرط سنی با داشتن 20 سال متوالی و یا 25 سال متناوب اشتغال در شغل مورد بررسی، پرداخت حق بیمه مازاد بر درصد معین توسط کارفرما و انجام معاینات منظم توسط مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل ادامه داد: بنابر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند طبق راهنمایی هایی که انجام می گیرد تقاضای بازنشستگی بدهند.

رحیمی تصریح کرد: نظارت مستمر و بهبود محیط کاری با توجه به شرایط موجود و ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد که و موارد لازم تذکر داده می شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد