سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87335
|
19:05 - 1399/07/23
نسخه چاپی

فرمانده بسیج عشایری اصلاندوز خبرداد:

پایان مرحله دوم کمک مومنانه در شهرستان اصلاندوز / راه اندازی پویش« آقا حساب کردند» تا توزیع 270 بسته معیشتی در شهرستان اصلاندوز

 پایان مرحله دوم کمک مومنانه در شهرستان اصلاندوز / راه اندازی پویش« آقا حساب کردند» تا توزیع 270 بسته معیشتی در شهرستان اصلاندوز
فرمانده بسیج عشایری اصلاندوز از پایان مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان اصلاندوز خبرداد و گفت: در این مرحله از رزمایش علاوه بر توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بین مردم کم برخوردار ، پویش «آقا حساب کردند» و طرح«هر مسجد یک قربانی» نیز به اجرا درآمد تا عموم مردم از نعمت های الهی بهرمند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سرهنگ  حسین حسین زاده مسئول بسیج عشایری استان اردبیل در مراسم آغاز گام سوم مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه که عصر امروز در شهرستان اصلاندوز برگزار شد، به تشریح برنامه های بسیج عشایری پرداخت و گفت: بسیج عشایری با تقدیم 185 شهید در طول دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل پایندی خود به انقلاب اسلامی و کشور را بارها به اثبات رسانده اند.

وی با بیان اینکه اصلاندوز شهری مرزی و عشایر محور است، گفت: عشایر این منطقه علاوه بر حراست از مرزهای کشور با حضور به موقع در عرصه های انقلاب اسلامی در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کردند.

حسین زاده در ادامه سخنان خود به کمک مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: عشایر منطقه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با حضور به موقع خود در میادین و احساس تکلیف در جامعه، ضمن ضدعفونی معابر اقدام به جمع آوری کمک مومنانه کردند که این کار بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بصورت جدی تداوم یافت.

وی با بیان اینکه عشایر اصلاندوز با کمک خرین، دستگاه های اجرایی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکنون دوهزار و دویست و چهل و چهار بسته معیشتی بالغ بر هفت میلیارد ریال کمک کردند گفت:تا کنون بیش از یک میلیارد ریال نیز بسته های بهداشتی در کنار بسته های پروتئینی بین مردم مستضعف منطقه توزیع شده است.

فرمانده بسیج عشایری اصلاندوز از راه اندازی پویش« آقا حساب کردند» در این شهرستان خبر داد و گفت: این پویش به منظور توزیع رایگان نان در بین مردم صورت گرفت.

وی به فعالیت های شبانه روزی گروه های جهادی در کنار خیرین و نیکوکاران نیز اشاره کرد و گفت: در طرح هر مسجد یک قربانی نیز عشایر منطقه جمعا 32 گوسفند قربانی شد که گوشت آنها نیز بین اهالی روستاها بصورت رایگان توزیع شد.

حسین زاده به برنامه های عاشورای حسینی نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش پایوران سپاه اصلاندوز  و خیرین عشایر تعداد 4790 پرس غذای گرم نیز در این روز تهیه و بین مردم توزیع شد.

وی با بیان اینکه در طرح های مختلف تولیدی مرتبط با کرونا، برای 13 نفر بصورت مستقیم در این منطقه اشتغالزایی شده است، گفت: در گام سوم مرحله دوم رزمایش مومنانه نیز در کنار ویزیت رایگان دام و طیور  توسط جهادگران، با کمک خیرین عشایر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تعداد 270 بسته معیشتی و کمک تحصیلی نیز بین مردم آسیب دیده از کرونا و کم برخوردار توزیع شد.

 اصلاندوز، کمترین آسیب را از ویروس کرونا متحمل شده است

سید عباس مینایی فرماندار اصلاندوز نیز به حضور عشایر در منطقه و حراست از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: امروز در حالی با اطمینان خاطر به امورات روزمره زندگی مشغول هستیم که در 500 متری مرزهای اصلاندوز بین دوکشور جنگ و درگیری وجود دارد و این امنیت را مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه عشایر اصلاندورز بعد از انقلاب اسلامی به خودکفایی رسیده اند به جلسات متعدد ستاد پیشگیری از کرونا با حضور اعضای این ستاد اشاره کرد و گفت: اعمال محدودیت در ورودی های شهر پیش از اعلام استانی، رعایت پروتکل های بهداشتی، آگاه سازی های اجتماعی بین مردم و راه اندازی کمپین نه به سیزده به در باعث شد تا این شهرستان کمترین آسیب را از ویروس کرونا متحمل شود.

وی به کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: با مدیریت ادارات دولتی و با محوریت سپاه و بسیج، کمک های مومنانه خوبی در شهرستان جمع آوری و با دقت و سرعت تمام بین مردم کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا توزیع شد بطوریکه بعضی از خانواده هایی که در مضیقه بودند بعضا سه نوبت رسیدگی و خدمت رسانی شد.

انفاق، از مهمترین توصیه هاپیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) به مومنین است

حجت الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز نیز در این مراسم به بیان اهمیت کمک به هم نوع براساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) پرداخت و گفت: یکی از مهمترین شاخصه هاو ویژگی های پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) انفاق در راه خدا و رسیدگی به وضعیت مستضعفین بود که به مومنین نیز این کار توصیه شده است.

وب به تاثیر انفاق در راه خدا در زندگی مومنین پرداخت و گفت:ائمه معصومین(ع) مومنین را به اطعام نیازمندان و انفاق مال در راه خدا توصیه و تشویق کردند.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد