سرویس: اردبیل
کد خبر: 87336
|
15:42 - 1399/07/23
نسخه چاپی

با حضور معاون وزیر ارشاد انجام گرفت؛

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل/ بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل/ بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل شد
طی مراسم تکریم و معارفه، عبدالله بحرالعلومی به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز طی مراسم تکریم و معارفه که با حضور علی غیاثی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامت استانی در اردبیل برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات شش ساله ناصر اسحاقی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله بحرالعلومی به این سمت منصوب شد.

علی غیاثی، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: باید به شکل اساسی در ساختار، وظایف، اختیارات، زیرساخت‌ها و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازنگری اساسی صورت بگیرد. 

وی افزود: در حال حاضر اداره مراکز فرهنگی و هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات و ایراداتی دارد و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی با قوانین فعلی هم مشکلاتی در پی دارد. 

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توجه به این مشکلات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای بهتر قوانین در حوزه هنری در حال تدوین یک پیش‌نویس و آئین‌نامه است که پس از تدوین، به هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد. 

غیاثی تصریح کرد: به مدیریت جدید ارشاد اسلامی استان اردبیل توصیه اکید داریم در حوزه‌های گوناگون به توان بالای استان نگاه ویژه داشته باشند.

 

وی گفت: شرط اصلی سپردن امور فرهنگی و هنری به هنرمندان در حوزه‌های گوناگون تقویت تشکل‌های فرهنگی و هنری است و بنابراین باید به زیرساخت‌های این تشکل‌ها نگاه ویژه‌ای صورت گیرد و مشکلات ثبت و فعالیت‌ انجمن‌های فرهنگی و هنری مشکلاتی رفع شود.

 مدیریت بخش خصوصی به هنرمندان واگذار شود

بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: متآسفانه امکاناتی که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مناسب وظایف این مجموعه نیست.

وی افزود: آخرین تغیرات و بازنگری که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است مربوط به سال‌ ۶۵ است و در حال حاضر دولت و مجلس باید به شکل جدی جهت اصلاح و همسوسازی امکانات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: جهت حفظ و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و صدور این فرهنگ به خارج از کشور و جلوگیری از ورود فرهنگ‌های غربی، باید رویه‌های نامناسب موجود اصلاح و بازنگری شود. 

وی گفت:باید به هنرمندان حوزه‌های مختلف توجه داشته باشیم و در بخش فرهنگ و هنر، هنرمندان متخصصان این حوزه هستند و باید مدیریت بخش خصوصی به هنرمندان واگذار شود.

اجرای موفق  ۱۴ رویداد بین‌المللی و ۴۰ رویداد سراسری و منطقه‌ای مهمترین دستاوردهای شش سال تصدی مسئولیت

ناصر اسحاقی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در طول این ۷ سال اخیر استان اردبیل در ارزشیابی عملکرد از رتبه پانزدهم به رتبه پنجم در سال ۹۶ و رتبه دوم کشوری در سال ۹۷ ارتقا یافت.

وی گفت: در طول‌ سال‌های اخیر ۱۴ رویداد بین‌المللی و ۴۰ رویداد سراسری و منطقه‌ای توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شده است.

 

«عبدالله بحرالعلومی»، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، کارشناس ارشد امور فرهنگی، رسانه‌ای و روابط بین‌الملل و از اولین سردبیران خبر شبکه سحر بوده و تجربه بالغ بر 30 سال فعالیت فرهنگی، رسانه‌ای و ترجمه و تالیف برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی در رادیو و تلویزیون در عرصه‌‌های داخلی و بین‌الملل دارد.

وی شاعر، پژوهشگر و نویسنده بوده و همچنین حضور پر رنگ بالغ بر بیست سال در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی آیینی داشته و مؤلف چندین مقاله علمی ـ تحقیقی در زمینه‌های سیاسی، ادبی و فرهنگی است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد