سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87345
|
18:21 - 1399/07/24
نسخه چاپی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

آمار سرطان معده در اردبیل از 100 هزار نفر 50 مورد است

آمار سرطان معده در اردبیل از 100 هزار نفر 50 مورد است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت :اردبیل از سالهای قبل بالاترین آمار بیماری سرطان معده در کشور را داشته،بطوریکه از هر ۱۰۰ هزار نفر،سالانه ۵۰ مورد سرطان معده داشتیم.

رضا ملک زاده در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: اردبیل از سالهای قبل بالاترین آمار بیماری سرطان معده در کشور را داشته،بطوریکه از هر ۱۰۰ هزار نفر،سالانه ۵۰ مورد سرطان معده داشتیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ۲۰ سال پیش تحقیقاتی را درباره سرطان معده شروع کردیم که منجر به یک برنامه پیشگیری شده است.

وی افزود: سرطان معده قابل پیشگیری است و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با برنامه هایی که دارند علاوه بر حل این مشکل برای استان، یک راه حل را هم در سطح جهان ارائه دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف مهم ما این است که از مرگهای زودرس مانند سکته های مغزی و قلبی پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین  علل مرگ های زودرس،سکته های قلبی و مغزی است که در اردبیل نیز بعلت شیوع بالای چاقی و کم تحرکی بالا است.

ملک زاده تاکید کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر روی طرحی در این مورد کار می کنیم و اردبیل جزو معدود دانشگاههایی است که دارای مرکز تحقیقات گوارش و کبد داشته و فعالیت های خوبی را در طول این مدت انجام داده است

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد