سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87348
|
22:08 - 1399/07/24
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

عشایر مغان کشت بهاره را در زمین تحت مالکیت خود انجام می دهند

عشایر مغان کشت بهاره را در زمین تحت مالکیت خود انجام می دهند
استاندار اردبیل گفت: صدور سند واگذاری اراضی به عشایر غیور مغان بعد از مصوب هییت دولت پیگیری می شود و عشایر کشت بهاره را در اراضی تحت مالکیت خود انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو عصر امروز  در دیدار روسای طوایف و ریش سفیدان عشایر مغان که در بخشداری اسلام آباد برگزار شد اظهار کرد: دغدغه اصلی عشایر رسیدن به حقوق عرفی خود بیش از ۴۰سال انتظار بود که خوشبختانه با پیگیری های شبانه روزی و با تصویب هیئت دولت محقق شد.
وی با بیان اینکه این قول به دلیل شیوع کرونا چند ماه به تعویق افتاد افزود: اراضی واگذاری به عشایر محدوده کشت و صنعت باید از زمین های کشت و صنعت تفکیک شود و در اختیار این طیف غیور قرار گیرد.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نقشه تفکیک اراضی طی جلسات متعدد مشخص شده است گفت: این اراضی حق بلاشک عشایر بوده که سالیان سال مورد گلاله قرار گرفته بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با پیگیری های انجام شده محقق می شود و قبل از پایان دولت دوازدهم برای همه واجدین شرایط مستقر در منطقه سند مالکیت صادر می شود.
وی ضمن تقدیر از راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان و همکاری نمایندگان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم آرامش، امید و آسایش را برای خانواده های عشایر ایجاد کنیم و هیچ مشکلی برای تفکیک اراضی عشایر وجود ندارد.
اکبر بهنام جو ادامه داد: باطل شدن واگذاری کشت و صنعت هیچ تاثیری در تفیک زمین های عشایر و حق آنها ندارد چرا که مصوبه دولت برای حق عرفی آنها این است که از زمین های کشت و صنعت کسر و به اسکان، اراضی کشت و دامپروری عشایر اضافه شود.
این مسوول نحوه واگذاری را بسیار ساده بر شمرد و گفت: خوشبختانه زمین تخصیص داده شده به عشایر بین سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تقسیم شده و این دستگاه ها با شناسایی افراد واجد شرایط زمین های مشخص شده را طبق نقشه در اختیار عشایر قرار می دهند.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه رضایت خداوند و رضایت مسوولان، رضایت عشایر است افزود: همه ما در راستای ایجاد آرامش و رضایت عشایر زحمت کش تلاش می کنیم و بطور قطع این تقسیم بندی اراضی بین عشایر به نفع این طیف از اهالی خواهد بود.
در این دیدار چهار تن از روسای طوایف و معتمدان روستاهای محدوده کشت و صنعت مغان پیشنهاد و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد