سرویس: سبلان ما
کد خبر: 87350
|
14:58 - 1399/07/24
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اظهار نظر سعودی ها درباره ایران و برجام، خوش رقصی برای آمریکا است

اظهار نظر سعودی ها درباره ایران و برجام، خوش رقصی برای آمریکا است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فضاسازی که سعودی ها علیه کشورمان ،راه به جایی نمی برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به سخنرانی نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل  درباره عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود،گفت: در معاهده برجام پیش‌بینی شده است که اگر اختلاف نظری وجود داشته باشد و هرکدام از طرفین به تعهدات عمل نکنند مرجع تشخیص آن کجاست و کیست.

وی افزود:اظهارنظرها و دخالت عربستان سعودی در موضوعی که ربطی به او ندارد؛ خود یک موضوع  خارج از قوانین بین المللی است، چرا که عربستان به موضوعی ورود کرده است که به او ربطی ندارد.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به عدم لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در موضوع برجام اظهارکرد: عربستان اگر می‌خواهد در جایگاه قضاوت بنشیند ؛بهتر بود به این اشاره کند که طرف غربی به هیچ کدام از تعهداتش در برجام پایبند نبوده و  به ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین تعهدات که همان لغو تحریم ها بود؛عمل نشده است.اگر عربستان می خواهد قضاوت کند باید به این موضوع اشاره کند.

خوش رقصی عربستان برای غرب در موضوع برجام

عباس زاده با بیان اینکه فضاسازی که سعودی ها علیه کشورمان انجام می دهند راه به جایی نمی برد،مطرح کرد: عربستان سعودی  برای غرب خوش رقصی می کند تا امتیازی بگیرد و به نظر من برای این خوش رقصی هم دیر شده است و به موقع نیست؛چراکه برخی از کشورها در مقابل غرب و آمریکا با توجه به وابستگی سیاسی و اقتصادی ،این خوش رقصی را کرده اند.

وی با تاکید بر این که غرب خودش می داند که ایران به همه تعهداتش در برجام عمل کرده است ،مطرح کرد: ممکن است این عمل به تعهدات در برجام استمرار نداشته باشد؛اگر قرار باشد غربی‌ها به هیچ کدام از تعهدات خودشان در برجام عمل نکنند؛جمهوری اسلامی هم طبیعتا براساس منافع ملی خودش در آینده اقدامات متقابلی در مقابل غرب انجام می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سعودی‌ها در موضوع اظهار نظر درباره ایران و برجام باز هم مثل همیشه به کاهدان زده اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی تا امروز سعی کرده است به همه تعهدات خود در برجام عمل کند و حتی در بعضی جاها بیش از تعهدات در برجام عمل کرده است.

وی گفت: عربستان سعودی از عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود بسیار نگران است.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد