سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87355
|
13:05 - 1399/07/25
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان پارس آباد:

کمک مومنانه، برگرفته از سیره عملی پیامبر اکرم(ص) است/ امت های مسلمان با عمل خود اسلام را به جهان معرفی کنند+فیلم

 کمک مومنانه، برگرفته از سیره عملی پیامبر اکرم(ص) است/ امت های مسلمان با عمل خود اسلام را به جهان معرفی کنند+فیلم
حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد به بیان ویژگی های شیعه واقعی پرداخت و گفت: عمل به سیره عملی و رفتاری پیامبر اکرم(ص) تنها راه نجات بشر در شرایط کنونی حاکم بر جهان است.

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به تبیین ویژگی ها و خصلت های پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: شیعه واقعی کسی است که در عمل از آموزه های اسلام،پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) پیروی کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را برای ما بهترین الگو قرار داده است، گفت: حضرت رسول اکرم(ص) بهترین مسیرهای زندگی برای سعادتمند شدن را پیش روی انسان قرار داده تا ما با حساب و کتاب زندگی کنیم.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه سخنان خود به سبک زندگی اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این شیوه زندگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است در واقع پیروی از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی از مومنین به ویژه جوانان خواست تا با الگو قرار دادن زندگی پیامبر اکرم(ص) و عمل به معارف اهل بیت(ع) سعادتمند شوند.

امام جمعه پارس آباد تصریح کرد: شخصی که مسلمان است و عنوان اسلام را با خود به یدک می کشد، باید مراقب باشد تا عمل، رفتار، گفتار و کردار و کسب و کار وی منطبق با آموزه های اسلام باشد.

وی اهمیت رعایت اخلاقیات در زندگی مسلمانان را یادآور شد و گفت: یک فرد مسلمان در همه مراحل زندگی خود از محیط خانواده گرفته تا محل کار و روابط اجتماعی، اخلاق مدار باشد چراکه برای یک مسلمات صرف ادعای اسلامی بودن کافی نیست و باید به آموزه های اسلام در تمام مراحل و لحظه به لحظه مسیر زندگی عمل کند.

امام جمعه پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به حیله های دشمنان اسلام در مخدوش کردن احساسات مسلمان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام از قدیم الایام با شیوه های مختلف در صدد بوددن تا به بهانه های مختلف همچون توهین به مقدسات اسلام، آنها را عصبانی کرده  و چهره ای غیر واقعی از اسلام را به تصویر بکشند تا جلوی پیشروی این دین الهی در غرب را بگیرند، بنابراین لازم است ملت های مسلمان با درک شرایط و بصیرت لازم برابر این اعمال شیطانی بصورت متحد و منسجم واکنش نشان داده  و با پیگیری از مجامع حقوقی جهانی ضمن رسوا کردن دشمنان، پاسخ محکمی نیز به مستکبران بدهند.

وی با بیان اینکه توهین های دشمنان اسلام از دانمارک گرفته تا فرانسه بیانگر ماهیت واقعی آنها است، گفت: دشمنان با اینگونه اعمال در ماقع ماهیت پلید خود را بیش از گذشته به جهانیان نشان می دهند و الا با این کارها ذره ای از عظمت و جلالت نبی مکرم اسلام(ص) کاسته نمی شود.

حجت الاسلام باقری بنابی خواستار واکنش یکپارچه و متحدالشکل جوامع اسلامی به توهین کنندگان به مقدسات اسلام شد و گفت: مسلمانان باید با اتحاد و همدلی درس عبرت فراموش نشدنی به مستکبران و کافران بدهند.

 وی یکی از این درس ها را ترویج سبک زندگی اسلامی در جهان عنوان کرد و گفت: نشان دادن چهره واقعی اسلام به جهان بهترین واکنش در برابر توهین کنندگان به اسلام است.چراکه امروز امنیت، آرامش، شادابی و نشاط تنها در امت های اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان روایتی از امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: کمک مومنانه امروز در واقع برگرفته از تعالیم ائمه معصومین(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی به کمک های آشکار و مخفیانه ائمه معصومین(ع) به محرومین و مستضعفین جامعه اشاره کرد و گفت: زمانی که امام حسن(ع) در مسجد معتکف بودند  و مشکلی برای یکی از مسلمانان پیش آمده بود، ایشان برای حل گرفتاری آن مومن داوطلبانه از مسجد بیرون آمدند و در پاسخ به ممانعت ابن عباس که شرایط اعتکاف را یادآور شده بودند حدیثی از پیامبر اکرم(ص) را متذکر شده و اعلام داشتند؛ رسول خدا(ص) فرمودند کسی که در راستای حل مشکلات مومنین و گره گشایی از زندگی انها قدم بردارد خداوند متعال ثواب 9هزار سال عبادت را به وی عطا می کند و این خود بیانگر اهمیت کمک مومنانه در شرایط کنونی جامعه ا ست.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه زندگی ائمه معصومین(ع) چراغ راه سعادت بشریت است، گفت: در شرایطی فعلی که دشمنان اسلام با انواع و اقسام هجمه ها قصد به انحراف کشاندن جوانان را دارند، ترویج سبک زندگی اسلامی و عمل به رهنمودهای ائمه معصومین(ع) بهترین روش پیشگیرانه از وقوع وقایع تلخی است که امت های مسلمان را به خطر بیاندازد.

وی نقش ریش سفیدان در خانواده ها و محلات را یادآور شد و گفت: ریش سفیدان با پیروی عملی از سیره پیامبر اکرم(ص)  و ائمه معصومین(ع) می توانند ضمن گره گشایی از مشکلات زندگی مردم، توطئه های دشمنان را نیز خنثی کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: شیعه واقعی کسی است که در عمل پیرو پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) باشد تا با گره گشایی از زندگی مردم زمینه های سعادت آنها را در دنیا و آخرت فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد