سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87377
|
11:34 - 1399/07/26
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

صدور پروانه ۲۸ واحد تولیدی شهرک صنعتی مغان/ صنایع قوی نیازمند تجار کار بلد است

صدور پروانه ۲۸ واحد تولیدی شهرک صنعتی مغان/ صنایع قوی نیازمند تجار کار بلد است
استاندار اردبیل گفت:منطقه مغان پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری صنعتی دارد که درحال حاضر ۲۸واحد تولیدی پروانه دریافت کرده و ۱۱واحد در آن فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  اکبر بهنام جو صبح امروز در تشریح بازدید از واحدهای صنعتی پارس آباد مغان اظهار داشت: تا دوسال گذشته تنها ۲ واحد در شهرک صنعتی پارس آباد فعال بوده که یک واحد تولید بتن و یک واحد تولید کارتن بود که درسال۹۶به بهره برداری رسیدند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای ۲۸ واحد پروانه صادر شده که اغلب آن صنایع تبدیلی است که امیدواریم تا پایان سال این تعداد با اشتغالزایی مناسب به لهره برداری برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه منطقه مغان دارای خاک حاصلخیز برای کشاورزی منحصربفرد است، گفت: سرمایه گذاران دارای اهلیت از اقصا نقاط کشور و فرزندان این خطه برای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی رغبت نشان داده اند که یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی رب گوجه فرهنگی و روغن کشی در این ناحیه مستقر شده اند.

بهنام جو با بیان اینکه در شهرک صنعتی پارس آباد بعد از انقلاب تنها دو واحد فعال بوده، تصریح کرد: اما در دو سال اخیر بیش از ده برابر افزایش واحد صنعتی مشاهده می شود که این اقدام نشان از پیگیری و رغبت سرمایه گذاران بوده و همچنین کاهش بروکراسی اداری و ارایه مشوق صنعتی در این منطقه است.

وی به راه اندازی صنایع تبدیلی کاغذ چوب و ملزومات ساختمانی اشاره کرد و ابراز داشت: این واحد نیاز به گردش سرمایه داشته به جهت بالا رفتن قیمت ها و نقدینگی تولید کنند هماهنگی لازم با بانک عامل انجام شد و نیز مشکل آب دائمی داشته که تاکید ما به بودن اب دائمی بود که ما پی گیر نتقال آب از ۴ کیلومتر هستیم که با تامین ۶ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبار شهرستان از آبان ماه کلید می خورد.

بهنام جو بیان کرد: باید در ایجاد زیر ساخت کمترین تعارض به مردم باشد و برخی از کشاورزان در کنار ناحیه صنعتی معترض بودند که خود ناحیه صنعتی حق آبه داشته که به علت کمبود آب به مشکل مواجه می شدند که این مورد بررسی و حل شد.

وی با بیان اینکه پروسه سرمایه گذاری در شهرک ها با حمایت دولت انجام می شود، خاطر کرد: شهرک های صنعتی باید در آمد کافی داشته باشند تا از محل در آمد شهرک ها را اداره کرده و مشکلات زیرساختی انها را بر طرف کنند که این اتفاق در این نواحی نیافتاده و ما باید تامین اعتبار ویژه داشته باشیم.

استاندار اردبیل در ارتباط با حمایت سرمایه گذاران خارج از استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی گفت: در مجموعه صنعت مغان ۴ واحد صنایع تبدیلی در حال راه اندازی است که در صورت تکمیل و برنامه ریزی های انجام شده حداقل۷۰ درصد محصولات بصورت صنایع تبدیلی صادر می شود.

وی افزود: فراورده های تبدیلی از جمله دانه های روغنی، بادام زمینی، روغن زیتون ، روغن کلزا کاملا بصورت برنامه ریزی شده در این واحدها تولید می شود و چندین کارخانه صنایع تبدیلی رب گوجه فرهنگی راه اندازی شده است که از نقاط دیگر به این منطقه جهت تبدیل صنایع وارد می کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صنایع قوی نیازمند تجار قوی و کار بلد است، تصریح کرد: برای صادرات محصولات تولید شده نیاز به تجار و صادرکننده های با تجربه و دارای روابط بین المللی هستیم تا محصولات را صادر کنند دلالان نباید محصولات تبدیل شده کشاورزان را مفت بخرند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد