سرویس: اجتماعی
کد خبر: 87408
|
07:27 - 1399/07/28
نسخه چاپی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

کارنامه دولت در رشد جمعیت روستاها قابل قبول نیست

کارنامه دولت در رشد جمعیت روستاها قابل قبول نیست
نیکزاد گفت: عملکرد دولت در بحث جمعیت و فرزند آوری بخصوص در روستاها قابل قبول نیست چرا که این خصوص به معنای واقعی حمایتی نداشته است.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: عملکرد دولت در بحث جمعیت و فرزند آوری بخصوص در روستاها قابل قبول نیست چرا که این خصوص به معنای واقعی حمایتی نداشته است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی در حال بررسی بحث جمعیتی است که پس از تکمیل آن، با طرحی دو فوریتی در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: اگر جمعیت آوری را بعنوان یک مسئله مهم و حیاتی در نظر نگیریم، در آینده با بحران اساسی جمعیتی مواجه خواهیم شد.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت های لازم از روستا نشینی، بیان کرد: بنیاد مسکن در این خصوص با ارائه وام های کم بهره، قیر رایگان روستایی برای اجرای زیر ساخت ها و طرح های هادی قدم های موثری برداشته است.

نیکزاد با بیان اینکه حل مشکلات اشتغال و محصولات کشاورزی روستاییان مورد تاکید مجلس است، تصریح کرد: طرح دو فوریتی تصویب شده در مجلس در خصوص خرید تضمینی گندم از جمله حمایت ها برای در آمد ماندگاری روستایی است.

وی افزود: مجلس پیگیر اعتبارات مشخص شده برای توانمند سازی روستایی است که مقداری کمی از آن توسط معاونت روستایی ریاست جمهوری محقق شده است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد