سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87414
|
11:08 - 1399/07/28
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان:

تولید بیش از 24 هزار تن بادام در پارس آباد/ کشاورزان بیشتر الگوی کشت منطقه را رعایت کنند

تولید بیش از 24 هزار تن بادام در پارس آباد/ کشاورزان بیشتر الگوی کشت منطقه را رعایت کنند
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان گفت: پیش بینی می شود بیش از 24 هزار تن محصول بادام زمینی بصورت کپسولی تولید و روانه بازار شود.

حسن نظیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: کشت بادام زمینی طی سه سال گذشته بعنوان محصول اصلی وارد الگوی کشت منطقه شده است و از جمله محصولاتی است که کشاورزان به کاشت آن رغبت بیشتری دارند.

وی افزود: توصیه کارشناسان بر کاشت بیشتر محصول بادام زمینی در منطقه است، چرا که این محصول قیمت تضمینی و بازار فروش مناسبی دارد و کشاورزان متضرر نمی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان گفت: امسال با توجه به رعایت الگوی کشت و افزایش کشت پنبه در شهرستان، نسبت به سال گذشته 700 هکتار سطح کشت بادام زمینی در پارس آباد کاهش یافته است.

نظیفی با بیان اینکه امسال 6 هزار و 300 هکتار از مزارع شهرستان را کشت بادام زمینی تشکیل داده است، اذعان داشت:  کشاورزان منطقه در هر هکتار بصورت میانگین 4 تن محصول برداشت می کنند که پیش بینی می شود بالای 24 هزار تن محصول بادام زمینی بصورت کپسولی تولید و روانه بازار شود.

وی بیان کرد: محصول بادام زمینی پس از ورود به بازار در صنایع روغن کشی و مصارف آجیلی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان تصریح کرد: خرید و فروش بادام زمینی در منطقه بصورت توافقی انجام می شود و مشتریان از استان های مختلف با حضور در مزارع پارس آباد این محصول را با قیمت 17 الی 19 هزار تومان خریداری می کنند.

 

خبرنگار: افشین خاک نژاد

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد