سرویس: سبلان ما
کد خبر: 87426
|
09:49 - 1399/07/29
نسخه چاپی

سفیر ایران در گرجستان:

اردبیل، نقش بسزایی در پیوند اقتصادی ایران و گرجستان ایفا می کند+عکس

اردبیل، نقش بسزایی در پیوند اقتصادی ایران و گرجستان ایفا می کند+عکس
سفیر ایران در گرجستان گفت: اردبیل می تواند با استفاده از قابلیت های زیادی که در بخش های مختلف دارد، نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی بین دو کشور ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر قاسمی سفیر ایران در گرجستان که عصر دوشنبه به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی استان اردبیل جهت برقراری پیوند اقتصادی بین ایران و گرجستان سفر یکروزه ای به استان اردبیل داشت در دیدار با اکبر بهنام جو استان اردبیل گفت: اردبیل می تواند با استفاده از قابلیت های زیادی که در بخش های مختلف دارد، نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی بین دو کشور ایفا کند.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه در اردبیل امنیت لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی به خصوص کشورهای همسایه در استان اردبیل فراهم است، گفت: باید از ایرانیان ساکن در گرجستان جهت سرمایه گذاری در اردبیل بیشترین استفاده را ببریم و با ترغیب آنها جهت سرمایه گذاری در اردبیل، ضمن شکوفایی اقتصادی استان،به تناسب نیاز آنها ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با توجیه اقتصادی در اختیار آنها قرار دهیم.
 
وی کشاورزی و صنایع تبدیلی را از جمله موارد مشترک همکاری دو کشور دانست و گفت: با توجه به فواید ومزایای فراوان در سرمایه گذاری برای هر دو طرف حائز اهمیت است و فضا برای سرمایه‌گذاری در استان مساعد است.
 
سفیر ایران در گرجستان در ادامه سفر خود پس از نشست تخصصی در اتاق بازرگانی و بررسی ظرفیت های اقتصادی استان اردبیل با حضور در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیل از این  مجموعه جهانی نیز بازدید کرد.
 
نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در این بازدید گفت: برخی آثار تاریخی گرجستان مربوط به دوران صفویه است و ما از این قرابت تاریخی و فرهنگی در جهت توسعه گردشگری اردبیل استفاده میکنیم.
 
انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد