سرویس: اردبیل
کد خبر: 87441
|
17:42 - 1399/07/29
نسخه چاپی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل خبرداد:

شناسایی 300 کودک کار و متکدی در سطح استان اردبیل

شناسایی 300 کودک کار و متکدی در سطح استان اردبیل
معاون سیاسی استاندار اردبیل از شناسایی 300 کودکار، متکدی و افراد دست فروش متکدی در سطح استان خبرداد و گفت: ساماندهی این افراد کار سختی نیست و با کمک دفاتر تسهیل گر در حاشیه شهر قابل کنترل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهروز ندایی معاون سیاسی استاندار اردبیل عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل به وضعیت متکدیان و کودکان کار در سطح اردبیل پرداخت و گفت: وضعیت کودکان کار در اردبیل چندان بصورت سیستمی حاد نیست و افرادی که در خیابان ها و چهارراه ها فعال هستند، خانواده آنها تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد گدایی را برای خود به عنوان شغل انتخاب کرده اند گفت: طبق بررسی های انجام شده افرادی که از لحاظ مالی مشکل چندانی ندارند اما هر روز در سطح شهر تکدی گری می کنند ساماندهی و کنترل می شوند. 

ندایی با بیان اینکه طبق آمار دقیق در سطح استان اردبیل نزدیک  به ۳۰۰نفر کودک کار، متکدیان و افراد دست فروش متکدی وجود دارد گفت: ساماندهی این افراد کار سختی نیست و با کمک دفاتر تسهیل گر در حاشیه شهر قابل کنترل هستند.

وی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان بالاترین مرجع تقسیم اعتبار است و کارگروه زیادی زیر نظر این شورا فعالیت می کرده و تجمیع شده و به ۴ کارگروه تقلیل یافته است بنابرین اعتبارات بر اساس پیشنهاد های کارگروه های مرتبط تخصیص داده می شود. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در ساماندهی متکدیان و کودکان کار همکاری های بین بخشی ضرورت دارد افزود: ۲۵۸میلیون تومان برای سال گذشته و ۱۱۴میلیون تومان برای امسال از سوی سازمان بهزیستی استان برای ساماندهی این افراد هزینه شده است.   

ندایی از دستگاه های اجرایی متولی ساماندهی متکدیان خواست طی برگزاری جلسات مختلف و الگوبرداری از استان های موفق برای همیشه بحث ساماندهی این افراد در سطح شهر برچیده شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد