سرویس: ایران
کد خبر: 87491
|
14:24 - 1399/08/02
نسخه چاپی

نائب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

استیضاح رییس جمهور را در شرایط کنونی صلاح نمی‌دانم/عملکرد روحانی قابل دفاع نیست

استیضاح رییس جمهور را در شرایط کنونی صلاح نمی‌دانم/عملکرد روحانی قابل دفاع نیست
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه استیضاح رییس جمهور را در این شرایط به صلاح نمی‌دانم از این اقدام به عنوان عاملی برای ایجاد جنجال‌های سیاسی یاد کرد که برنامه‌ریزی برای تامین معیشت مردم را به حاشیه می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ولی اسماعیلی در مخالفت با استیضاح رییس جمهور، اظهار داشت: هر نماینده‌ای باید بتواند بر اساس قانون اساسی نظر خود را در مورد استیضاح بیان کند و هیچ کدام از نمایندگان در هر جایگاهی نباید به عنوان سخنگوی مجلس بر این موضوع تاکید کنند.

وی افزود: ما در فراکسیون جبهه مردمی پیرامون طرح سوال از رییس جمهور جلسه داشتیم اما به هیچ جمع‌بندی نرسیدیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در شرایط کنونی استیضاح رییس جمهور را به صلاح نمی‌دانم، چراکه با وجود مشکلات اقتصادی در داخل و حوادثی که در حوزه بین‌المللی برای کشورهای هم‌مرز ایران همچون جنگ بین آذربایجان و ارمنستان و اقدامات اسرائیل در کشورهای حاشیه خلیج فارس اتفاق افتاده است باید مدبرانه و با عقلانیت پیش برویم.  

عضو شورای مرکزی فراکسیون جبهه مردمی، خاطرنشان کرد: البته عملکرد آقای روحانی اصلا قابل دفاع نیست، اما باید موقعیت‌ها را نیز در نظر بگیریم، کما اینکه در شرایط کنونی که گرانی بر مردم فشار وارد کرده است با استیضاح رییس جمهور مشکلی حل نمی‌شود و مدیریت واحدی که کج دار و مریز حرکت می‎‌کند نیز از دست می‌رود و در نهایت به ملت آسیب می‌رسد.

اسماعیلی تصریح کرد: استیضاح رییس جمهور بهانه‌ای برای فضاسازی معاندان در خارج از کشور و جنجال‌های سیاسی و شعارهای پوپولیستی در داخل می‌شود و تامین معیشت مردم به عنوان اولویتی مهم را به حاشیه می‌برد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اولین بیاناتشان خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم بر ضرورت توجه به معیشت و فرهنگ تاکید فرمودند که لازم است برای ارتقا این دو مهم به دولت کمک کنیم.

نائب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما به غیر از مطالبه‌گری از دولت باید موقعیت‌سنجی هم داشته باشیم و این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که مدت زمان زیادی از این دولت باقی نمانده است و مجلس نیز بجای پرداختن به حواشی باید تنها از طریق نظارت، بخش‌های مختلف دولت را به کار کردن وادار کند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد