سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87492
|
14:32 - 1399/08/02
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

پایان تحریم تسلیحاتی، ثمره گفتمان مقاومت است/ لزوم توجه به پدافند غیرعامل در کشور

پایان تحریم تسلیحاتی، ثمره گفتمان مقاومت است/ لزوم توجه به پدافند غیرعامل در کشور
حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر پایان تحریم تسلیحاتی را ثمره گفتمان مقاومت دانست و گفت: پیروزی ملت ایران در میادین مختلف نیز محصول مقاومت است و در این میان تلاشهای آمریکا در تشدید فشارهای حداکثری نیز نتیجه نداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته پایان تحریم تسلیحاتی را ثمره گفتمان مقاومت دانست و گفت: پیروزی ملت ایران در میادین مختلف نیز محصول مقاومت است و در این میان تلاشهای آمریکا در تشدید فشارهای حداکثری  نیز نتیجه نداد.

امام جمعه شهرستان نیردر ابتدای سخنان خود به تبیین ویژگی های اهل تقوا پرداخت و گفت: مومن واقعی کسی است که خود را همواره در محضر خداوند متعال می بیند و گرفتار گناه و خطا نمی شود.

مسئولان کشوری به مدیران، درس عشق خدمت به مردم بدهند

امام جمعه شهرستان نیر لزوم یادگیری درس عشق خدمت به مردم در مدیران را خواستار شد و گفت : مردم و محبان اهل بیت(ع) به خصوص مسئولان نظام اسلامی لازم است در هر رده ای که خدمت می کنند  به مدیران درس عشق بدهند و این ممکن نخواهد شد مگر اینکه خودشان بوی عشق خدمت به مردم بدهند.

وی لزوم عدم توجه به سلایق شخصی در خدمتگذاری به مردم را یادآور شد و گفت: لازم است مسئولان در خدمت به مردم سلایق شخصی خود را کنار بگذارند و صادقانه و خالصانه به مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه موقع مرگ هیچکس قادر نیست از مال، مقام، حزب و گروه بهرمند شود و آنها را با خود به قبر ببرد، گفت: دین اسلام سراسر نعمت است و در آن سخت گیری چندانی وجود ندارد پس  مومنین نیز نباید در انجام امور سخت بگیرند و تنها کافی است با نیت خالص و صادقانه در جهت کسب رضایت خداوند متعال بکوشند.

مومنین، فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی تربیت کنند

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن عسگری(ع) یکی از جوان ترین امامان معصوم است که عمر خود را در زندان عباسیان گذراند با اینحال همه لحظات عمر خود را صرف ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار کرد.

وی از مومنین خواست فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی تربیت کنند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به  تبیین ماهیت دعای فرج، تربیت نسل منتظر و عالمان مهدوی اندیش پرداخت و گفت: نسلی که با فرهنگ مهدوی پروش یابد، نسلی سالم و پاکدستی خواهد بود که جامعه را به سمت جامعه مهدوی رهنمون خواهد کرد.

متولیان فرهنگی، جریان های وحدت ستیز را به مردم بشناسانند

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت جهان اسلام راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی است بطوریکه این وحدت از راهبردهای فکری امامین انقلاب نیز محسوب می شود.

وی افزود: متولیان فرهنگی باید جریان های وحدت ستیز مانند شیعه  انگلیسی و سنی آمریکایی را به مردم بشناسانند  چراکه اختلاف، رمز عبور دشمن مشترک است.

پایان تحریم تسلیحاتی، نتیجه وحدت در جبهه مقاومت است

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هویت شیعی، رویکرد تقریب و وحدت را سرلوحه آرمان هایش قرار داده است، گفت: امروز پایان تحریم تسلیحاتی نیز  نتیجه وحدت جبهه مقاومت در عرصه بین الملل است.

وی پایان تحریم تسلیحاتی را ثمره گفتمان مقاومت دانست و گفت: پیروزی ملت ایران در میادین مختلف نیز محصول مقاومت است و در این میان تلاشهای آمریکا در تشدید فشارهای حداکثری نیز نتیجه نداد.

امام جمعه شهرستان نیر پیروزی های ایران در جبهه مقاومت بخصوص در 5 سال اخیر و در غرب آسیا را یادآور شد و گفت: این پیروزی ها قدرت ایران اسلامی در دنیا و خاورمیانه را به اثبات رساند و در این میان محور اصلی این قدرت نیز شهدای مدافع حرم  و سردارانی چون حسین همدانی و قاسم سلیمانی  و تهرانی مقدم ها بودند.

وی با بیان اینکه مردم بیشترین فشارها را در این شرایط متحمل شدند گفت: هدایت های رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جایگاه فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین بر علیه دشمن از عوامل اصلی این پیروزی است.

فروش تسلیحات نظامی با پول ملی یا طلا انجام شود

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه پایان تحریم های تسلیحاتی ایران یک شکست بزرگ برای آمریکا است، گفت: امروز لازم است مسئولان کشور جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور و وجود بازارهای همسایه ، خرید و فروش تسلیحات نظامی را با پول ملی و یا طلای بدون دلار، انجام دهند.

وی بی اثر بودن تحریم های دشمنان بر اراده ملت ایران را یادآور شد  و گفت: هرچند تحریم ها تنها برای ایران نیست ولی مسئولان ما نیز باید کشورهای تحریم کننده را تحریم می کردند.

حجت الاسلام نعمتی واکنش قوای سه گانه در برابر توطئه های پیش روی دشمنان را خواستار شد و گفت: پیروزی تسلیحاتی ایران بعد از انتخابات آمریکا برای آمریکا و  سه کشور اروپایی بسیار سخت خواهد بود بنابراین ضروری است مسئولان قوای سه گانه با عدم اعتماد به اروپا و تداوم قاطعانه و بدون تاخیر کاهش تعهدات هسته ای ، آمادگی کامل برای هرگونه  شیطنت اجتماعی دشمن را داشته باشند.

لزوم توجه به پدافند غیر عامل در کشور

امام جمعه شهرستان نیر از پدافند غیرعامل به عنوان بهترین شیوه دفاعی برای مقابله با توطئه های دشمنان نام برد و گفت: مسئولان سه قوه باید توجه کامل و ویژه ای به پدافند غیر عامل داشته باشند چراکه پدافند غیرعامل امروز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل پایدارترین و کاراترین روش دفاعی در مقابل تهدیدات دشمنان است گفت: امروز اکثر کشورهای جهان به پدافند غیر عامل به عنوان یک سیستم دفاعی ویژه توجه دارند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز پدافند غیر عامل جزو اصول جدایی ناپذیر کشورها در توانمندسازی نظامی در عرصه فناوری و حفظ نیروی انسانی است، گفت: توجه به پدافند غیرعامل علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی کلان اقتصادی و ارزی می شود، زمینه های توانمندسازی نظامی در عرصه های مختلف و مراکز حساس اقتصادی، نظامی، فرهنگی و علمی را نیز فراهم می کند.

وی سند امنیت قضائی را گامی بلند به سمت عدالت قضایی عنوان کرد و گفت: این کار منجر به ارتقای حقوق شهروندی و عامه می شود.

امام جمعه شهرستان نیر به شفافیت آراء نیز اشاره کرد و گفت: این اصل مهم موجب افزایش اعتبار نظام حقوقی و نظارتی مردمی بر قوای سه گانه و بهترین راه برای جلوگیری از برخی حرکات خودسرانه است.

وی در پایان سخنان خود لزوم رسیدگی مسئولان به جاده های روستایی را یادآورشد و گفت: در آستانه فرارسیدن زمستان، لازم است مسئولان برای راه های روستایی شهرستان نیر که اکثرا خاکی است و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست اهتمام ویژه ای کنند.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد