سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87499
|
09:29 - 1399/08/03
نسخه چاپی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

ایران تنها کشور بدون درآمد مالیاتی عایدی از سرمایه / نظام مالیاتی،بودجه ای و بانکداری باید اصلاح شود

ایران تنها کشور بدون درآمد مالیاتی عایدی از سرمایه / نظام مالیاتی،بودجه ای و بانکداری باید اصلاح شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تنها کشوری هستیم که درآمد مالیاتی و عایدی از سرمایه نداریم و مجلس به شدت دنبال اصلاح سیستم نظام مالیاتی است.

سید غنی نظری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با اشاره به اینکه 90 درصد قدرت اقتصادی کشور در دست دولت است اظهار داشت: شفاف می گویم قرار نیست عملکرد ضعیف 7 سال گذشته دولت را مجلسی که چند ماهی از روی کار آمدنش گذشته پاسخگو باشد هر دستگاه وظیفه خود را دارد و  اگر قانونی در کشور تصویب شود حداقل 6 ماه زمان می برد تا به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: مجلس سه موضوع کلان یعنی نظام مالیاتی ،بانکداری و بودجه ای را پیگیری می کند متاسفانه نظام بودجه ای در کشور ما غلط است  و در حالی که سازمان برنامه و بودجه داریم ولی می بینیم که 25 درصد قانون برنامه ششم توسعه  اجرا نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: و تاکنون هرکس قدرت لابی بیشتری دارد می تواند بودجه بیشتری دریافت کند و چون طبق برنامه پیش نمی رویم این چنین شده است.

وی تصریح کرد: بودجه ما در کشور بار تورمی برای قشر ضعیف جامعه دارد و کسری بودجه 100 هزار میلیارد تومان داریم؛  چون بانک مرکزی مستقل نیست دولت این کسری را با خلق پول تامین می کند و این باعث گرانی و تورم می شود.

نظری تاکید کرد: سیستم نظام مالیاتی باید اصلاح شود بشدت دنبال این موضوع هستیم و قانون ارزش افزوده در کمیسون اقتصادی در حال بررسی است؛ 200 هزار میلیارد تومان  فرار مالیاتی داریم و این رقم اگر به چرخه اقتصادی تزریق شود قطعا موجب شکوفایی در تولید خواهیم بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر  اظهار داشت: تنها  کشوری هستیم درآمد مالیاتی و عایدی از سرمایه  نداریم و این موارد تورم و مشکلات مختلف را دامن گیر اقشار آسیب پذیر جامعه می کند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد