سرویس: اقتصادی
کد خبر: 875
|
22:37 - 1391/08/08
نسخه چاپی

تورم خودروها در این یک سال+ جدول

تورم خودروها در این یک سال+ جدول
قیمت‌هاي خودرو رشدی بیش از ۱۰۰ درصد هم داشته‌اند.

به گزارش سبلانه بهنقل از دنیای اقتصاد،اگر نگاهی به قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در آبان ماه سال گذشته بیندازیم، با این واقعیت تلخ روبه‌رو خواهیم شد که تورم بازار خودرو بیش از ۱۰۰ درصد نیز بوده است، یعنی برخي قیمت‌ها در عرض یک سال، بیش از دو برابر شده‌اند.

خودروهایی مانند پراید و تیبا و سمند و پارس و ۴۰۵ به اندازه امثال ۲۰۶ و ماکسیما رشد قیمت نداشته‌اند، اما با توجه به اوضاع کیفی شان، رشد قیمت خارج از تصوری را طی یک سال اخیر تجربه کرده‌اند. در این بین، پراید که سال گذشته در همین روزها ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت، حالا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از تورم حدودا ۴۰ درصدی آن حکایت دارد. پراید با این وجود هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود. در کنار پراید، تیبا نیز افزایش قیمتی حدودا ۳۵ درصدی را داشته است.

همچنین سمند مدل SE نیز که پارسال آبان ماه قیمتی برابر با ۱۴ میلیون تومان داشت، حالا به ۱۹ میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد قیمت آن حدود ۳۶ درصد رشد کرده است. پژوپارس نیز آبان ماه پارسال ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما حالا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود تا این خودرو تورمی ۵/۵۶ درصدی را طی یک سال گذشته به خود ببیند. از سوی دیگر، پژو ۴۰۵ هم در حالی هم‌اکنون ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که یک سال پیش حدود ۱۴ میلیون تومان قیمت داشت. با این حساب ۴۰۵ تورمی حدودا ۵/۳۹ درصدی را طی یک سال گذشته تجربه کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد