کد خبر: 87515
|
22:21 - 1399/08/03
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

سیر صعودی کرونا در اردبیل/ بیش از ۵۰ درصد مبتلایان خانم های خانه دار هستند/ مردم با رعایت پروتکل ها به کادر درمان کمک کنند

 سیر صعودی کرونا در اردبیل/ بیش از ۵۰ درصد مبتلایان خانم های خانه دار هستند/ مردم با رعایت پروتکل ها به کادر درمان کمک کنند
استاندار اردبیل گفت: گاهی مردم احساس می کنند که کرونا تمام شده و این مسائل باعث برپایی دورهمی های خانوادگی و برخی از میهمانی ها شده است و این امر باعث شده بیش از ۵۰ درصد مبتلایان خانم های خانه دار اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو عصر روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل اظهار داشت: آخرین وضعیت کرونا در استان سیر صعودی را طی می کند و در صورت تداوم روند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی، پرستاران زحمتکش و تامین دارو به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای اردبیل، مشکین شهر و پارس آباد افزود: وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهرهای استان اردبیل همچنان قرمز است و رعایت پروتکل بهداشتی بیش از پیش توصیه می شود چرا که سلامت مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آنها نیز باشیم، گفت:کارکنان دولت و مسئولان باید بیش از هر شهروند دیگری پروتکل بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه گاهی مواقع با کم توجهی از حساسیت موضوع کاسته می شود.

بهنام جو با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم بصورت شفاف می تواند در امر خدمات دهی یاری گر کادر درمانی باشد، تصریح کرد: مردم باید از وضعیت اسفبار این ویروس منحوس مطلع شده و تذکرات لازم نیز به آنها داده شود و همچنین مقابله با شرایط عادی سازی باید از ادارات شروع شود.

رییس ستاد پیشگیری کرونای استان با بیان اینکه باید در روزهای تعطیل محدودیت ورود مسافران برای شهرهای گردشگری با نظارت کامل اعمال شود، ابراز داشت: گاهی مواقع تعطیلی ها باعث افزایش تعداد مسافران در استان می شود، گرچه ما نمی خواهیم اصناف تعطیل شوند اما باید این صنوف هم رعایت حال بقیه مردم و هم استانی ها را بکنند.

بهنام جو افزود: رستوران ها و قهوه خانه ها با رعایت پروتکل بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۴۰ درصد فعالیت کنند و با نظارت کافی عروسی ها به جای اینکه در خانه های کوچک و یا چادر های محلی برگزار شود می تواند با ظرفیت حداکثر ۳۰ درصد با تعهد صاحب تالار و رستوران انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و نصب بنر ها از سوی شهرداری باید برای مردم نمود عینی پیدا کند، گفت: گاهی مواقع مردم احساس می کنند که کرونا تمام شده و این مسایل باعث برپایی دورهمی های خانوادگی و برخی از میهمانی ها شده است و این امر باعث شده بیش از ۵۰ درصد مبتلایان خانم های خانه دار اعلام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، تصریح کرد: حداقل کاری که مردم می توانند با کادر درمان همکاری کنند این است که شستن دست و ضدعفونی، زدن ماسک، رعایت فاصله قانونی ۲ متر و تهویه کامل محل های بسته را فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد