سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 87518
|
10:05 - 1399/08/04
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

40 هزار دانش آموز اردبیلی به شاد دسترسی ندارند/ آموزش حضوری در مناطق زرد و سفید روستایی بلامانع است

40 هزار دانش آموز اردبیلی به شاد دسترسی ندارند/ آموزش حضوری در مناطق زرد و سفید روستایی بلامانع است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 40 هزار دانش آموز استان اردبیل امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند که 10 هزار نفر آن را دانش آموزان شهری هستند.

احمد ناصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: روز به روز امکانات شبکه شاد افزایش یافته و موانع دسترسی به آن نیز برطرف شده و دامنه پوشش نیز نسبت به گذشته وسیع تر شده است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده، 40 هزار دانش آموز شهری و روستایی اردبیل فاقد گوشی هوشمند یا اینترنت، امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه حدود 50 درصد دانش آموزان روستایی به شبکه دسترسی دارند و در روستاها امکان حضور فیزیکی و آموزش حضوری بالامانع اعلام شده است، گفت: در شهرستان هایی که وضعیت کرونایی زرد یا سفید است حدود 80 درصد دانش آموزان از کلاس حضوری مدارس روستایی و عشایری استفاده می کنند.

ناصری اذعان داشت: بخشی از از دانش آموزان این مناطق به شبکه مجازی دسترسی دارند، با انتخاب و تصمیم خانواده ها بصورت حضوری از آموزش بهره می برند.

وی با بیان اینکه 10 هزار دانش آموز در مناطق شهری استان به شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: این تعداد حساس برانگیز که 10 درصد جمعیت دانش آموزی استان را شامل می شود ، اکثرا در مناطق حاشیه شهرها سکونت دارند که برای آنها نیز برنامه های تلوزیونی و بسته های آموزشی را جایگزین کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به  آخرین تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری  کرونای استان، در مورد وضعیت بازگشایی و فعالیت مجدد مدارس، افزود: حضور مدیر و عوامل اجرایی مدارس دو شیفته و مثل شیفت بندی سری صبح و بعد ازظهر در روزهای عادی است و مدیران مدارس با هماهنگی شورای مدرسه، نسبت به تنظیم ساعاتی از هفته برای حضور معلمان در مدارس جهت رفع اشکالات دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

ناصری با تاکید بر اینکه دانش آموزان پایه اول ابتدایی با هماهنگی مدیران مدارس هفته ای دو روز و هر روز بمدت 2 ساعت در مدارس حضور خواهند یافت، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اینترنت و عدم دسترسی به شبکه شاد در مناطق روستایی و عشایری که از طرف ستاد مدیریت کرونا سفید و زرد اعلام شده، حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع اما در مناطقی که نارنجی و قرمز اعلام شده حضور دانش آموزان جهت رفع اشکال و دریافت خدمات آموزشی (درس نامه، سی دی های آموزشی...) مانعی ندارد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد