سرویس: ورزشی
کد خبر: 87532
|
10:06 - 1399/08/05
نسخه چاپی

رئیس هیات تیراندازی با کمان اردبیل:

فعالیت 100کماندار در استان اردبیل/ حضور بانوان در رشته تیراندازی پررنگ است

فعالیت 100کماندار در استان اردبیل/ حضور بانوان در رشته تیراندازی پررنگ است
کمالی رئیس هیات تیراندازی با کمان اردبیل گفت: 100 ورزشکار کماندار در سطح استان فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهنام کمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۵ کماندار آقا و ۴۴ نفر کماندار خانم در سطح شهرستان‌های استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۳۵ نفر در شهرستان‌ پارس آباد، ۲۵ نفر در شهرستان مشگین شهر، ۳۴ نفر در شهرستان اردبیل و ۵ نفردرشهرستان نمین فعال هستند.

وی افزود: در سطح استان اردبیل ۱۳ نفر داور در رشته تیراندازی با کمان قضاوت می‌کنند که چهار نفر آنها آقا و مابقی خانم هستند، همچنین ۱۵ نفر مربی فعال در این رشته فعالیت دارند که ۴ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا هستند.
 
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل گفت: هیات تیراندازی در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، نمین، سرعین، گرمی فعال است و تصمیم داریم هیأت شهرستان خلخال، کوثر و نیر را هم را در روزهای آتی فعال کنیم.
 
کمالی با بیان اینکه در حال سازماندهی کمیته‌های هیأت استان، ساماندهی و احیای شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سایت، برنامه‌ریزی برای تمرین، آموزش و برگزاری دوره‌ها هستیم، خاطر نشان کرد: در حال تکمیل شناسنامه هیأت، تعامل با دستگاه‌های دولتی و دعوت از کمانداران و اعضای سابق برای فعالیت مجددشان در این رشته ورزشی هستیم.
 
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه رشته ورزشی تیراندازی با کمان یکی از رشته های المپیکی است و قهرمانی جهانی دارد، هرگونه سرمایه‌گذاری در این رشته خروجی مناسبی را برای ورزش کشور و استان در پی خواهد داشت و برای جذب بخش خصوصی جهت اسپانسرینگ و تیم‌داری در این رشته می‌توانیم در روزهای آینده گام‌های خوبی رو برداریم و وارد مذاکره بشویم.
 
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل تصریح کرد: طی این مدت کوتاه با برخی از افراد و علاقه‌مندان جهت حمایت‌های مالی در این رشته صحبت‌هایی داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه‌های مناسبی دست پیدا کنیم.
 
رئیس هیات تیراندازی با کمان اردبیل ادامه داد: متاسفانه بیماری کرونا در این روزها آسیب‌های جدی و چالش‌برانگیزی بر پیکره جامعه وارد کرده و به تبعیت از این موضوع اقتصاد کشور و استان هم با مشکلات اساسی دست به گریبان است که فعلا در این شرایط دشوار بحث حمایت مالی تحت‌الشعاع قرار گرفته ولی با این حال به روزهای آینده امیدواریم و در حال رایزنی با برخی از سرمایه‌گذاران هستیم.
 
وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل و چالش هیأت که به دنبال وضعیت گذشته این هیأت به وجود آمده، کمبود تجهیزات است، هیأت استان، کمانداران قوی و حرفه‌ای دارد که هر کدام تجهیزات حرفه‌ای گران قیمتی را خریداری کرده‌اند و برای شرکت در مسابقات و به دست آوردن جایگاه قابل قبول در سطح کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
کمالی در خصوص فعالیت بانوان در رشته تیراندازی گفت: فعالیت بانوان در رشته تیراندازی با کمان خیلی پررنگ است و بانوان استان در بحث ورزشکار، داوری و مربیگری خیلی فعال هستند.
 
وی تصریح کرد: برخی از کمانداران ما سالهاست به خاطر فعال نبودن هیأت، خانه‌نشین بوده‌اند و تصمیم ما بر آن است که این عزیزان را دوباره به تمرین تشویق کنیم و با همکاری شهرستان‌ها، کماندارانمان را به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی اعزام کنیم‌.
 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد