سرویس: استانی
کد خبر: 87539
|
11:49 - 1399/08/05
نسخه چاپی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبر داد:

شناسایی عامل فروش پرنده شکاری در فضای مجازی

شناسایی عامل فروش پرنده شکاری در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سرهنگ علی قهرمان طالع صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت نماينده حقوقي اداره کل محیط‌زیست استان اردبيل در خصوص ادمین صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبليغ و فروش پرندگان شکاري از گونه عقاب و دليجه می‌کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اوليه مشخص شد که ادمین صفحه مورد نظر با انتشار تصاوير گونه‌های مختلف پرندگان شکاري اقدام به تشويش اذهان عمومي با ريختن قبح قضيه و عادي جلوه دادن ارتکاب این‌ گونه جرائم در فضاي مجازي شده است .

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در نظر گرفتن اينکه مطابق قانون شکار و صید، نگهداري و حمل جانوران من‌ جمله پرندگان شکاري جرم است، اقدامات فنی و پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شد.

سرهنگ قهرمان طالع ابراز داشت:افسران سایبری پس از انجام اقدامات موردنظر، متهم را دریکی از روستاهای شهرستان اردبیل شناسایی و با هماهنگی‌های لازم وی را به همراه پرندگان شکاری دستگیر کردند و برای ادامه روال پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

اين مقام انتظامي توصیه کرد: کسانی که در فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش گونه‌های حیات‌وحش می‌کنند از سوی مراجع قضایی و حفاظت محیط ‌زیست تحت تعقیب قرارگرفته و مجازات مقرر در قانون در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: کاربران می‌توانند جهت گزارش هرگونه صفحات مربوط به فروش گونه‌های حیات‌وحش در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد