سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87540
|
13:53 - 1399/08/05
نسخه چاپی

رئیس حفاظت محیط زیست بیله سوار خبر داد:

ورود هزاران پرنده زنگوله بال به شهرستان بیله سوار

ورود هزاران پرنده زنگوله بال به شهرستان بیله سوار
رئیس حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست حین انجام ماموریت گشت و کنترل، دسته ای از پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال را در زیستگاه های این شهرستان مشاهده کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهنام برزگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار، اولین دسته از پرنده مهاجر حمایت شده زنگوله بال را که حدود 200 قطعه بودند در حال ورود از کشور همسایه جمهوری آذربایجان به اراضی مرزی شهرستان مشاهده کردند.

وی افزود: گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی مزمک همه ساله در این مواقع از سال جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله سوار مهاجرت می کند.

رئیس حفاظت محیط زیست بیله سوار  گفت: این پرنده ها معمولاً بصورت گروه های بزرگ دیده می شوند که در سالهای اخیر به دلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق، خوشبختانه تعدادشان رو به افزایش است.

افزودني است شهرستان بيله سوار در قسمت شمالي استان اردبيل و هم مرز كشور جمهوری آذربايجان، داراي منابع آبي منشعب از رود ارس و رودخانه مرزي بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد