سرویس: استانی
کد خبر: 87547
|
11:05 - 1399/08/06
نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

تکمیل ظرفیت بخش ICU اردبیل/رعایت نکردن پروتکل ها وضعیت را بحرانی می کند

تکمیل ظرفیت بخش ICU اردبیل/رعایت نکردن پروتکل ها وضعیت را بحرانی می کند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با بستری شدن 330 بیمار در مراکز کرونایی استان، شرایط مشابه پیک اول شده و ظرفیت ICU در حال تکمیل است.

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: طبق پیش بینی های انجام شده متاسفانه با فرا رسیدن پاییز و سرد شدن هوا، استان اردبیل نیز وارد پیک سوم کرونا شده  و تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها درحال افزایش است.

وی افزود: با بستری شدن 330 بیمار در مراکز کرونایی استان، شرایط مشابه پیک اول شده و ظرفیت ICU در حال تکمیل است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به خطر تکمیلی بخش ICU، گفت: در این شرایط کیفیت مراقبت از بیماران بیماران بد حال کاهش می یابد و درصد مرگ و میر بالا می رود.

حبیب زاده بیان کرد: نهایت تلاش ما بر این است که با همراهی و همکاری هم استانی ها، شرایط از این بدتر نشده و در عرض دو هفته از پیک سوم نیز خارج شویم.

وی تاکید کرد: مردم چهار اصل اساسی پیشگیری از کرونا یعنی رعایت فاصله یک و نیم متری، زدن ماسک، شستن مرتب دست ها و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و پر ازدحام که آسان ترین روش های مقابله با ویروس است را رعایت کنند تا شاهد بروز کمترین تلفات باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: نزدیک به یک ماه است که شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان پارس آباد در آستانه تبدیل به وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حبیب زاده تصریح کرد: تجربه در پیک های قبلی کرونا نشان داده که مردم فهیم استان با رعایت مجدد پروتکل ها و زدن ماسک، طی دو هفته پیک های حاد سپری کرده و وارد وضعیت معمولی در استان شده ایم که امید است در این پیک نیز مردم همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد