سرویس: سبلان ما
کد خبر: 87562
|
19:54 - 1399/08/06
نسخه چاپی

معاون فرهنگی حوزه هنری استان اردبیل خبرداد:

تولید نمایش سیمرغ در اردبیل

 تولید نمایش سیمرغ در اردبیل
معاون فرهنگی حوزه هنری استان اردبیل از تولید نمایش سیمرغ با موضوع مقاومت در اردبیل خبرداد و گفت: این نمایش روایتگر بمباران شهر اردبیل توسط بعثی‌هادر سال 1366است.

 رحمان مجرد معاون فرهنگی حوزه هنری استان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از تولید نمایش «سیمرغ» در اردبیل خبرداد و گفت: این نمایش با همکاری گروه تئاتر فروغ اردبیل جهت حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در حال تمرین است.

وی با بیان اینکه این نمایش به نویسندگی محمود مهدوی و کارگردانی اکبر صادقی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان اردبیل تولید شده است، گفت:نمایش «سیمرغ» موقعیت خانواده‌ای را روایت می‌کند که در حادثه بمباران شهر اردبیل توسط بعثی‌ها در تاریخ 21 اسفند ماه سال 1366 قرار می‌گیرد. ادامه این ماجرا بعد از سال‌ها به اتفاقی دیگر در حرم مطهر امام رضا(ع) پیوند می‌خورد.
 
مجرد در ادامه سخنان خود به معرفی گروه اجرایی نمایش «سیمرغ»  پرداخت و گفت:محمود مهدوی به عنوان نویسنده، اکبر صادقی طراح و کارگردان هنری این نمایش را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه داور فرمانی، پریسا صدایی آذر و اکبر صادقی،در ابن نمایش به ایفای نقش پرداخته اند گفت:  محمدرضا عرفانی، آهنگساز، مرتضی حیدری، امین موسوی و محمدرضا عرفانی نوازندگان  فیاض بهرام عکاس و طراح پوستر،  اکبر صادقی طراح صحنه و لباس، آیسان کاری طراحی و اجرای گریم ، بهنام اسداللهی افکت و صدا، فاطمه قلی پور منشی صحنه،  زهرا کاری روابط عمومی،مجید بشکل مدیر صحنه  و علی دانش نیز سرپرست گروه را بر عهده دارند.
 
معاون فرهنگی حوزه هنری استان به حامیان این نمایش نیز اشاره کرد و گفت: گروه تئاتر فروغ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجتمع فرهنگی هنری فدک، بسیج هنرمندان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز از تولید این اثر فاخر در اردبیل حمایت کردند.
 
گفتنی است نمایش «سیمرغ» بعد از مرحله بازبینی، آبان ماه 1399در جشنواره سراسری تئاتر مقاومت حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد