سرویس: اقتصادی
کد خبر: 87637
|
00:22 - 1399/08/12
نسخه چاپی

مخترع سیستم هوشمند هشدار پارگی تسمه‌تایم:

خروج 62 میلیون دلار ارز بخاطر یک قطعه/ خودروسازان به نوآوران بی توجه هستند

خروج 62  میلیون دلار ارز بخاطر یک قطعه/ خودروسازان به نوآوران بی توجه هستند
طاهری مخترع جوان اردبیلی گفت: با بی توجهی خودروسازان سالانه 62 میلیون دلار ارز از کشور خارج و هزینه های گزافی به مصرف کنندگان تحمیل می شود.

بهمن طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با بیان اینکه 100 درصد خودروهای داخلی دارای تسمه تایم است که طبق گفته خودروسازان این قطعه در مسافت 60 هزار کیلومتر باید تعویض شود.  اظهار داشت: ولی در عمل این عدد متغیر است و بواسطه عدم استفاده خودروسازان از این قطعه در محصولات صفر خود با پارگی تسمه و هزینه ناشی از تعمیر خودرو سالانه 62 میلیون دلار ارز از کشور خارج می شود.

1930878

وی با اشاره به اینکه از سال 95 در دانشگاه آزاد اردبیل فعالیت های پژوهشی، علمی و تحقیقات اولیه سیستم هوشمند هشدار پارگی تسمه‌تایم خودرو آغاز شده است، افزود: نهایتا در سال 98 توانستیم نمونه اولیه و قابل نصب بر روی خودرو را طراحی کرده و تمامی مجوزها و پروانه بهره برداری تولید انبوه تا یک میلیون عدد را کسب کنیم.

این مخترع جوان اردبیلی با بیان اینکه هم اکنون 20 میلیون خودرو در کشور مستعد نصب این سیستم است، گفت: سالانه یک میلیون و 500 هزار خودرو جدید نیز توسط خودروسازهای داخلی روانه بازار می شود.

طاهری با اشاره به اینکه در این کارگاه نوآوری روزانه قادر هستیم 1 هزار عدد از سیستم های هوشمند هشدار پارگی تسمه‌تایم برای 15 نوع خودرو تولید و روانه بازار کنیم، اظهار کرد: پس از تبلیغ و معرفی این محصول، از سراسر کشور، کشورهای منطقه و حتی اروپایی متقاضی خرید این سیستم را برای استفاده در خودرو های هستند.

وی تصریح کرد: در روزهایی که بازار خودرو ملتهب و منحنی قیمت پی در پی رکوردهایی حیرت‌انگیز را از خود به جا می‌گذارد، می بینیم که تنها با بی توجهی به یک قطعه ساز 62 میلیون دلار ارز از کشور خارج و هزینه های گزافی به مصرف کنندگان تحمیل می شود.

انتهای پیام/ آ

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد