سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87709
|
09:10 - 1399/08/15
نسخه چاپی

رئیس حفاظت محیط زیست نمین:

مهار آتش سوزی در جنگل فندقلو/ گردشگران و مسافران توجهی بیشتری کنند

مهار آتش سوزی در جنگل فندقلو/ گردشگران و مسافران توجهی بیشتری کنند
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: آتش سوزی در چند نقطه از جنگل فندقلو با تلاش و همکاری جنگل بانان، محیط بانان و همیاران محلی مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر قنبری، اظهار داشت:با تلاش و همکاری جنگل بانان پاسگاه منابع طبیعی، محیط بانان و همیاران محلی آتش‌سوزی با استفاده از امکانات اطفاء حریق (آتشکوب، کپسول اطفاء حریق) و ایجاد آتش بر پس از ساعت ها تلاش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در منطقه جنگلی فندقلو، محیط بانان و جنگل بانان پس از سختی‌های فراوان به دلیل دشوار بودن مسیر دسترسی، در محل حاضر شده و آتش را مهار کردند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمینبا اشاره به اینکه آتش سوزی در نقاط مختلفی از جنگل اتفاق افتاده بود عامل آتش سوزی را انسانی دانست و گفت: بررسی‌های میدانی اولیه نشان می‌دهد بیشتر خسارت وارده به دلیل این آتش سوزی سوختن مراتع بوده و درختان کمتری طعمه حریق شده است.

قنبریهمچنین با اشاره به اینکه در این آتش سوزی آسیبی به حیات وحش منطقه نرسید، بیان کرد: نیروها برای پایش، سرد سازی و ایمن سازی در منطقه حضور دارند.

وی تصریح کرد: هر گونه بی احتیاطی از جمله روشن کردن آتش، آتش زدن چوب های خشک و یا روشن ماندن آتش بعد از استفاده می تواند برای مناطق جنگلی تهدید جدی باشد که خواستار توجه گردشگران و مسافران هستیم.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد