سرویس: اردبیل
کد خبر: 87721
|
22:57 - 1399/08/15
نسخه چاپی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

سیستم بانکی به فریاد تولید برسد/ اشتغال جوانان مهمترین دغدغه مجمع نمایندگان استان اردبیل است

سیستم بانکی به فریاد تولید برسد/  اشتغال جوانان مهمترین دغدغه مجمع نمایندگان استان اردبیل است
نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل از تعیین تکلیف واحدهای تولیدی راکد در شهرک های صنعتی خبرداد و گفت: دغدغه امروز مجمع نمایمدگان استان اردبیل رفع بیکاری 70هزار جوان اردبیلی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به تشریح اهداف از بازدیدها و سرکشی از واحدهای تولیدی اردبیل پرداخت و گفت: مهمترین دغدغه مجمع نمایندگان استان اردبیل، رفع بیکاری 70 هزار جوان جویای کار در اردبیل است.

وی به کلنگ زنی شهرک صنعتی شماره 3 در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: احداث این شهرک به معنای  تامین زمین برای راه اندازی واحدهای تولیدی و کاهش بیکاری در استان اردبیل است.

نماینده مردم اردبیل ،نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی به حل مباحث زیرساختی، تامین آب، برق، گاز و سیستم دفع فاضلاب در این شهرک جدید التاسیس تاکید کرد و گفت: این شهرک در زمان افتتاح  و خدمت دهی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نباید از لحاظ زیرساختی دارای مشکل شود.

وی در ادامه سخنان خود به بازدید از واحدهای تولیدی نمونه استان اردبیل در این سفر اشاره کرد و گفت: تولید 600هزار باطری در کارگاه اشجع باطری که به تنهایی تامین کننده یک چهارم باطری کل کشور است در کنار کارخانه تولید کننده توپ های ورزشی با تولید سالانه 15 میلیون توپ ورزشی که سند افتخار استان اردبیل در زمینه صادرات به کشورهای پاکستان، عراق و جمهوری آذربایجان است نوید روزهای درخشان در کسب و کار و جهش تولید استان را در آینده نزدیک می دهد.

نماینده مردم اردبیل،نیر و نمین از عدم صنایع تبدیلی در استان اردبیل نیز انتقاد کرد و گفت: با اینکه کارگاه تولید فولاد در اردبیل وجود دارد ولی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم و صنایع دیگر این محصول بصورت شمش به سایر نقاط کشور صادر می شود و توسط سایر کارخانه ها به محصولاتی همچون میلگرد و تیر آهن تبدیل و دوباره به استان اردبیل صادر می شود که این نقطعه ضعف برای صنعت اردبیل است که باید هرچه زود با کمک صنعتگران استان و سرمایه گذاران مرتفع شود.

وی در ادامه سخنان خود به کارگاه تولیدی شیرآلات صنعتی در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تولیدات این کارگاه تخصصی نیز از جمله محصولات خوب استان است که در تامین نیازهای وزارت نفت و نیرو ایفای نقش می کند.

نیکزاد در بخش دیگیری از سخنان خود به خروجی بازدیدها از صنایع و کارگاه های استان اشاره کرد و گفت: همه این بازدیدها صورتجلسه می شود تا در اولین فرصت نسبت به رفع مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان رسیدگی شود.

وی به نقش بانک ها در ارتقای تولید استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: بانک ها باید با تمام توان به کمک تولید کنندگان استان اردبیل بشتابند تا رسالت خود را در زمینه کاهش بیکاری در استان انجام دهند.

این نماینده مجلس به رفع مشکلات کارگاه تولید سنگ در اردبیل اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی نیازمند 5 میلیارد وام جهت تامین ماشین الات سنگ بری و اره های جدید است تا بتواند ضمن ارتقای تولید و صادرات سنگ به کاهش بیکاری نیز کمک کند.

نیکزاد رسیدگی و تعیین تکلیف واحدهای راکد را از جمله نتایج این بازدیدها عنوان کرد و گفت: در گذشته برخی افراد با هدف کارهای تولیدی اقدام به تملک زمین یا احداث سوله کردند که علاوه بر گذشت سال های طولانی، این اماکن رها شده و فعالیتی در انها انجام نمی شود.

وی افزود: بهترین راه برای بکارگیری این ظرفیت ها واگذاری و یا فروش  امکانات فوق به تولید کنندگان است تا ضمن کاهش موانع اشتغال در استان ، در راه اندازی واحدهای تولیدی پیش رو نیز صرفه جویی در وقت و زمان و سرمایه شود.

نماینده مردم اردبیل،نیر و نمین در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید در تامین زیرساحت های لازم  برای رفع موانع تولید در استان بیشتر تلاش کنند، از سیستم بانکی کشور نیز خواست تا به فریاد تولید کنندگان برسند.

این نماینده مجلس به تعدادی از واحدهای تولیدی موفق و نمونه استان در بکارگیری و  مهارت افزایی و رفع مشکلات مالی برخی زندانیان که دارای محکومیت قضایی بدلیل بدهی و دیون بودند اشاره کرد و گفت: این کار حَسَنه و شایسته ای است که صاحبان مشاغل با همکاری دستگاه های ذیربط  همراه با نظارت انجام گرفت تا علاوه بر تامین نیروی کار  کارکاه های تولیدی و مهارت افزایی زندانیان به نوعی فرهنگ سازی نیز شود.

وی ضمن عرض خداقوت به تولید کنندکان استان اردبیل به ظرفیت های تولیدی استان نیز اشاره کرد و گفت: دولت و بانک در کنار سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند با هم افزایی هم ریشه بیکاری در استان را بخشکانند.

 

انتهای پیام/ه.ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد