سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87722
|
10:17 - 1399/08/16
نسخه چاپی

استاندار اردبیل خبرداد:

ضرورت تداوم چرخه اقتصاد و صنعت در ایام کرونا

ضرورت تداوم چرخه اقتصاد و صنعت در ایام کرونا
استاندار اردبیل گفت: در کنار زندگی کرونایی باید تولید ثروت هم داشته باشیم چرا که تعطیلی صنعت و واحدهای تولیدی یعنی فلج شدن اقتصاد، که زیبنده استان ما نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جلسه ستاد کرونای شهرستان گرمی گفت: در کنار زندگی کرونایی باید تولید ثروت هم داشته باشیم چرا که تعطیلی صنعت و واحدهای تولیدی یعنی فلج شدن اقتصاد، که زیبنده استان ما نیست.

استاندار اردبیل گفت: مردم باید از وضعیت اسف بار این ویروس منحوس مطلع شده و تذکرات لازم نیز به آنها داده شود و همچنین مقابله با شرایط عادی سازی باید از ادارات شروع شود و برگزاری جلسات و بازدیدهای ضروری با حداقل افراد انجام شود.
 
وی با بیان اینکه کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، افزود: حداقل کاری که مردم می توانند با کادر درمان همکاری کنند این است که شستن دست و ضدعفونی، زدن ماسک، رعایت فاصله قانونی و تهویه کامل محل های بسته را فرهنگ سازی کنند.
 
استاندار اردبیل گفت: طبق مصوب ستاد کرونای استان ، محدودیت های تازه ای در رابطه با کرونا اعمال شده که مهمترین آن برخورد جدی با کارکنان ادارات فاقد ماسک در محل خدمت است.
 
وی افزود: رعایت پروتکل بهداشتی ادارات، بانکها و سازمان ها باید بالای۹۰درصد باشد تا الگوی خوبی برای سایر مردم در سطح جامعه قرار گیرند.
 
وی بابیان اینکه فرمانداران جهت کنترل و مدیریت کرونا بر حسب وضعیت شهر خود می توانند تصمیم گیری کنند، افزود: در صورت تداوم روند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی، پرستاران زحمتکش و تامین دارو منتظر ماست باید بازرسی ها با جدیت انجام شود.
 
استاندار اردبیل ادامه داد: استفاده از ماسک، فاصله گذاری در ادارات و نحوه مدیریت باید درستی انجام شود که بحث دور کاری به مثابه گذشته نباید باشد و در صورت کمبود فضا کارکنان می توانند با رعایت نوبت بعد از ظهر کار مردم را راه بیاندازند.
 
وی با بیان اینکه اهمال کاری و قصور از طرف هیچ مدیرکلی پذیرفته نیست، گفت: مدیران کل باید مجموعه های تحت نظارت خود را به نحو احسن مدیریت کنند و ملزومات لازم تهیه و در اختیار کارکنان قرار دهند.
 
این مسوول با بیان اینکه ما علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آنها نیز باشیم، گفت: کارکنان دولت و مسوولان باید بیش از هر شهروند دیگری پروتکل بهداشتی را رعایت کنند به ویژه بانکها و ادارات الگوهای تبلیغی برای مردم هستند و باید بالای ۹۰درصد در این بخش ها اصول بهداشتی رعایت شود.
 
بهنام جو با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی مواقع با کم توجهی عده ای از حساسیت موضوع کاسته می شود، تصریح کرد: با افزایش تعداد بازرسی ها و گشت های امر به معروف در نقاط پرتراکم جمعیتی از جمله مطب ها، نانوایی ها، پیشخوان ها، مراکز خرید ،رستوران ها و قهوه خانه ها و تاکسی ها و... باید حساسیت موضوع کاملا تبین و جدی تلقی شود.
 
وی با اشاره به اینکه ارگان های حمایتی باید افراد تحت پوشش خود را مدیریت کنند، افزود: بیشتر بستری ها افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای هستند سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید باید با تدابیر خاص خود از افراد تحت پوشش خود حمایت کنند.
 
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم بصورت شفاف می تواند در امر خدمات دهی یاری گر کادر درمانی باشد تصریح کرد: آموزش های لازم در شرایط غربالگری و نحوه قرنطینه در منزل از سوی نیروهای بهداشتی ضرورت دارد و نحوه قرنطینه در منزل باید با رعایت فاصله اجتماعی و نحوه نگهداری در شبکه های اجتماعی و رسانه ها آموزش داده شود.
 
وی با بیان اینکه آمار شهرستان گرمی به نسبت سایر شهرستان ها مناسب و مبتلایان کمتر است، بیان کرد: گاهی مواقع برپایی دورهمی های خانوادگی و برخی از میهمانی ها سبب شده است اکثر خانم های خانه دار مبتلا به کرونا شوند. 
 
این مسوول عنوان کرد: پایگاه های مقاومت محلات و مساجد خدمات آموزشی، بازرسی و درمان و غربالگری را شروع کرده اند و باید از ظرفیت این گروه در تمام شهرستان ها استفاده شود.
 
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز مصوبات ستاد کرونا را لازم الاجرا دانست.
 
ولی اسماعیلی افزود: الزامات ستاد کرونا باید از سوی همه رعایت و با متخلفان برخود شود.
 
وی عادی سازی را سهم مهلکی برای جامعه معرفی کرد و افزود: باید همه ظرفیت های لازم برای فرهنگ سازی بکار گرفته شود که نقش علما بسیار مهم است.
 
در این جلسه رییس شبکه بهداشت شهرستان گرمی، فرماندار گرمی گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا در حوزه تحت مدیریت خودشان را مطرح کردند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد