سرویس: استانی
کد خبر: 878
|
09:12 - 1391/08/09
نسخه چاپی

عمران شهرستان مرزی پارس آباد شتاب می گیرد

عمران شهرستان مرزی پارس آباد شتاب می گیرد
استاندار اردبیل گفت: با سرعت دادن به اجرای پروژه های در دست اجرا در شهرستان پارس آباد عمران این شهرستان مرزی شتاب می گیرد .

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، اکبر نیکزاد در جلسه شورای اداری پارس آباد افزود:

شهرستان های مرزی از جمله پارس آباد به لحاظ موقعیت سیاسی و جغرافیایی پیشانی کشور محسوب می شوند و مسوولان کشور برای عمران ، آبادانی و رونق مناطق مرزی اهتمام جدی دارند.

وی طرح آبیاری دشت فتحعلی را از پروژه های مهم این شهرستان دانست و گفت: این طرح مراحل پایانی خود را طی می کند و بهره برداری از آن علاوه بر رونق بخش کشاورزی معضل بیکاری در منطقه تا حدود زیادی برطرف می شود.

وی افزود: همکاری مردم بویژه عشایر و ساکنان قشلاق فتحعلی در رفع موانع واگذاری اراضی پایاب شبکه آبیاری دشت فتحعلی به خانواده های واجد شرایط مهم است.

وی گفت: بحث واگذاری و تحویل زمین زراعی باید با دقت بیشتری انجام شود تا حق کسی ضایع و یا برای کسی ایجاد حق نشود.

وی از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار از فصل عمران روستایی برای مجتمع آبرسانی عمران آباد خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه 30 روستای منطقه با 15 هزار نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

نیکزاد همچنین پروژه مسکن مهر را از برنامه های مهم دولت احمدی نژاد ذکر کرد و اظهار داشت: پروژه مسکن مهر در پارس آباد در زمینی به مساحت یکصد هکتار و با فعالیت 22تعاونی در حال اجرا است.

به گفته وی ، در فاز اول این پروژه یک هزار و 14واحد و در فاز دوم یک هزار و 200 واحد احداث می شود.

او با بیان این که کارهای خوبی در این مجموعه انجام شده افزود: فاز اول این پروژه تا دو ماه آینده افتتاح می شود و تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب این شهرک ضرورت دارد.

استاندار اردبیل بر ضرورت توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد که با 63 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است از نیازهای جدی این شهرستان است و با تخصیص اعتبار مناسب تا دو ماه آینده میزان پیشرفت فیزیکی آن به 75 درصد خواهد رسید.

نیکزاد با اشاره به حضور پرشور مردم بویژه جوانان پارس آباد در نمازهای جمعه و جماعات نسبت به ساخت مصلای بزرگ این شهر بر اساس نقشه طراحی شده و معماری اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: برای تسریع در اجرای این پروژه پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و پنج میلیارد ریال از عمران شهری به این طرح اختصاص می یابد.

وی ساماندهی رود ارس را از طرح های مهم استان ذکر کرد و گفت: احیای شاخه اصلی این رودخانه ، آزادسازی قسمتی از اراضی ملی ، تثبیت ساحل ایران ، جلوگیری از فرسایش ساحل ایران و ممانعت از انحراف آب به داخل خاک کشورمان از جمله اهداف مهم این طرح است.

نیکزاد با اشاره به این که طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری پارس آباد در لیست طرح مهرماندگار دولت قرار دارد بیان کرد: این پروژه از نیازهای حیاتی و جدی منطقه است و باید تا پایان دوره دولت دهم تکمیل و افتتاح شود.

وی الحاق روستاهای عربلو ، ابراهیم آباد شماره سه و اجیرلو به عنوان محلات جدید به شهر پارس آباد را در رونق این مناطق مهم دانست و از ابلاغ پنج میلیارد ریال اعتبار برای معابر شهری و عمران و آبادانی محلات جدید شهری خبر داد.

پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

 

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد