سرویس: سبلان ما
کد خبر: 87824
|
18:06 - 1399/08/21
نسخه چاپی

رئیس میراث فرهنگی خلخال خبرداد:

صدور پروانه 40 واحد بومگردی در شهرستان خلخال

صدور پروانه 40 واحد بومگردی در شهرستان خلخال
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خلخال گفت:در راستای توسعه و رونق گردشگری روستایی پروانه ایجاد 40 واحد بوم‌گردی در سطح شهرستان خلخال صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی درویشی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خلخال گفت:در راستای توسعه و رونق گردشگری روستایی پروانه ایجاد 40 واحد بوم‌گردی در سطح شهرستان خلخال صادر شد.

 افزود: «در سال‌های گذشته مجوز راه‌اندازی ۲۳ طرح بوم‌گردی روستایی در این شهرستان از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صادر شده و امسال این تعداد افزایش یافته است.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال گفت: اقامتگاه بوم‌گردی روستای کزج از توابع بخش خورش‌رستم خلخال به عنوان اولین اقامتگاه متمرکز درون‌روستایی با ۱۴ باب واحد مسکونی برای اولین بار در کشور با ظرفیت پذیرش ۱۰۸ نفر گردشگر دایر است.

درویشی گفت: با توجه به انتخاب خلخال به عنوان پایلوت طرح‌های اقامتگاه بوم‌گردی استان اردبیل تاکنون ۲۳ مورد پروانه فعالیت برای راه‌اندازی این واحدها صادر شده و با احتساب مجوزهای صادر شده امسال مجموع پروانه‌های صادره برای توسعه فعالیت‌های بوم‌گردی و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان به ۴۰ مورد افزایش یافت.

وی افزود: پیش از این تعداد ۱۱ مورد پروانه بوم‌گردی در روستای کزج از توابع بخش خورش‌رستم این شهرستان به عنوان نخستین روستای محل اجرای طرح بوم‌گردی استان اردبیل و ۱۲ مورد پروانه فعالیت نیز برای روستاهای هدف گردشگری مجره، خوجین و خمس از توابع بخش مرکزی خلخال صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مناطق عشایری این شهرستان برای راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی اضافه کرد: اداره میراث‌فرهنگی خلخال برای تسهیل در صدور مجوز راه‌اندازی این گونه طرح‌ها همه خدمات مربوط به استعلام‌های اداری و سایر موارد را انجام داده و مجریان این طرح‌ها هم از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت بهره‌مند می‌شوند.

درویشی با بیان اینکه با وجود قابلیت‌های منحصر به‌فرد خلخال برای راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی عشایری، استقبال عشایر از طرح‌های بوم‌گردی در این شهرستان ضعیف است، گفت: یکی از دلایل این مهم تبلیغات ضعیف و عدم آگاهی عشایر از عواید اجرای این طرح‌ها است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین طرح بوم‌گردی عشایری خلخال در سال گذشته افزود: با توجه به تجربیات موفق کسب شده در این زمینه در سایر مناطق عشایری کشور سود حاصل از اجرای طرح‌های بوم‌گردی اقتصادی‌تر از سود فعالیت‌های دامداری برای عشایر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال با بیان اینکه ۵۰ درصد از مجموع روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در خلخال واقع شده، از برنامه‌ریزی برای توسعه طرح‌های ایجاد اقامت‌گاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری منطقه در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و رونق اقتصاد روستاهای این شهرستان خبر داد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد