سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87867
|
12:56 - 1399/08/25
نسخه چاپی

صدیف بدری:

روحانی پاسخگوی سقوط بورس باشد/ تورم 40 درصدی حاصل گرانی بنزین

روحانی پاسخگوی سقوط بورس باشد/ تورم 40 درصدی حاصل گرانی بنزین
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آقای رئیس جمهور شما که هر روز مردم را به حضور در بورس دعوت می کردید، چه شده که در 4 ماه گذشته شاخص بورس بی وقفه سقوط می کند؟ آقای روحانی به حکم قانون باید پاسخگو باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، صدیف بدری در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد اتمام درگیری در اراضی اشغالی کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی بودیم، امیدواریم این تحولات با درایت طرفین به ایجاد صلح پایدار و امنیت منطقه کمک کند. همچنین از مواضع حکیمانه و به موقع رهبر معظم انقلاب در این خصوص قدردانی می کنیم.

وی افزود: یک سال از افزایش سه برابری قیمت بنزین می گذرد، روزی که گفتید این گرانی تاریخی به نفع مردم است و درآمد حاصل از آن بین اقشار کم درآمد توزیع خواهد شد، روزی که برآوردتان از تورم حاصل از این گرانی فقط 4 درصد بود، اما یک سال گذشته و بهتر است نیم نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور، بازار و مردم بیندازید.

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقشار کم درآمد زیر فشار اقتصادی بی سابقه دست و پا می زنند و طبقه متوسط در سراشیبی سقوط به طبقات پایین است. تورم 4 درصدی که پیش بینی کردید 40 درصد را هم رد کرد و پراید از قیمت 100 میلیون تومان هم عبور کرد. بسیاری از اقشار متوسط و پایین برای همیشه از خیر مسکن دار شدن گذشتند، وضعیت دلار و سکه هم که قابل تأمل است.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور، دولت علاوه بر اقتصاد، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را نیز هدف قرار داد. نمی شود چشم در چشم مردم وعده داد و از صحنه بیرون رفت. نمی شود به هر طریقی مردم را به بازار سرمایه کشاند و پشت آنها را خالی کرد. شما که هر روز مردم را به حضور در بورس دعوت می کردید، چه شده که در 4 ماه گذشته شاخص بورس بی وقفه سقوط می کند؟  آقای روحانی به حکم قانون باید پاسخگو باشید.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در ادامه خطاب به وزیر نیرو گفت: علی رغم هشدارهای متعدد، کماکان شاهد سوءمدیریت آب در استان اردبیل هستیم که از آن جمله، عدم تخصیص حقابه استان از رود ارس، عدم تخصیص آب به صنعت استان علی رغم مصوبه شرکت مهندسی آبفای کشور، عدم انتقال آب از حوزه قزل اوزن به استان و شهرستان های خلخال و کوثر برخلاف مجوز صادره از وزارت نیرو، بروز تنش آبی در شهر اردبیل، عدم تکمیل طرح های استان که ناامیدکننده است و این هشدارها را باید جدی بگیریم.

پایان پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد