سرویس: سبلان ما
کد خبر: 87948
|
20:08 - 1399/08/29
نسخه چاپی

فرماندار اصلاندوز:

اجرای هوشمندانه محدودیت‌های کرونایی در منطقه / با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌شود

اجرای هوشمندانه محدودیت‌های کرونایی در منطقه / با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌شود
فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: از روز شنبه اول آذر تا اطلاع ثانوی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا تمامی محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اصلاندوز تشدید می‌شود و در این راستا با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی برخورد خواهد شد.

سید عباس مینایی فرماندار اصلاندوز در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، گفت: از روز شنبه اول آذر تا اطلاع ثانوی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا تمامی محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اصلاندوز تشدید می‌شود و در این راستا با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی برخورد خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته اماکن عمومی از جمله تالارها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، سالن های ورزشی و باشگاه های بدنسازی، مغازه های کافی شاپ، شیرینی سراها و فروشگاه های لوازم آرایشی، قلیان سراها تعطیل هستند.
 
مینایی تصریح کرد: مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و موسسات علمی و آموزشی خصوصی تعطیل خواهند بود و همچنین برگزاری مراسم عروسی به صورت جمعی حتی در داخل منازل ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
 
فرماندار شهرستان اصلاندوز بیان کرد: رستوران‌ها، اغذیه فروشی ها تعطیل و فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند و تمامی آرامستان ها و برگزاری مراسم فاتحه حتی در مساجد تعطیل و چاپ اعلامیه پیگرد قانونی دارد و برگزاری هرگونه مراسم جشن،عروسی و ترحیم و عزاداری در مساجد و تالارها و منازل ممنوع می باشد.
 
وی اظهار کرد: برگزاری جلسات در فضای سربسته  شامل رعایت حداقل 4 متر است و تمامی ادارات با یک سوم کارکنان دایر خواهد بود اما مراکز امدادی ، نظامی، امنیتی، ستادی و دستگاه های خدمات رسانی در اداره حضور می یابند و بقیه صنوف تا ساعت ۱۸ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت می باشند و در صورت فعالیت این صنوف بعد از این ساعت مغازه پلمپ خواهند شد.
 
مینایی ادامه داد: تمامی کارمندان دولت و نهادها متصدیان مکان های تجاری و مغازه داران و فضاهای تجاری دایر موظف به استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی می باشند در صورت مشاهده خلاف پروتکل های بهداشتی ،با فرد یا افراد مورد نظر برخورد قانونی و مکان مربوطه پلمپ می گردد.
 
فرماندار شهرستان اصلاندوز تاکید کرد: عواقب تشکیل صف و تجمع در جلوی نانوایی ها و عدم استفاده از ماسک توسط مشتری بر عهده صاحب نانوایی بوده و در صورت مشاهده خلاف پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها ،نانوایی پلمپ و تعطیل می گردد وحضور  بیش از۱۰  نفر در تدفین اموات در قبرستان، مطلقا ممنوع می باشد و مسئولیت این مهم بر عهده شهرداری است.
 
وی گفت: برگزاری هر گونه جلسه در داخل ادارات با حفظ فاصله اجتماعی و  حداکثر با ۱۵ نفر مجاز می باشد و زمان جلسه نباید بیش از یک ساعت باشد و همچنین ورود خودروهای با پلاک شخصی و بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع می باشد.ممنوعیت برای خروج خودروها از شهرستان وجود ندارد و اگر فرد مبتلا به بیماری کرونا در سطح شهر تردد کند و یا بیماری خود را کتمان نماید جریمه خواهد شد.
 
مینایی خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه تجمع سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی ،ورزشی ...ممنوع می باشد و با توجه به استقرار دائم بازرسان طرح ،بصورت محسوس و نامحسوس در هر مکانی که بیش از سه نفر تجمع وجود داشته باشد بلافاصله آن مکان سر بسته پلمپ می گردد.
لذا از شهروندان محترم وفهیم شهرستان خصوصا اصناف درخواست می گردد تا جهت حفظ سلامت خود و جامعه در اجرای بهتر  کلیه پروتکل های بهداشتی همکاری نمایند.
خبرنگار: پویا حاجی وند

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد