سرویس: اجتماعی
کد خبر: 87999
|
08:24 - 1399/09/04
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تست کرونا در اردبیل محله محور می شود

تست کرونا در اردبیل محله محور می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به محض توزیع کیت ها از سوی وزارت بهداشت، انجام تست بصورت محله محور در کمترین زمان انجام و در محل، وضعیت بیماران احتمالی، تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش سبلان ما ، شهرام حبیب زاده  شامگاه دیروز در  پنجمین نشست قرارگاه کرونای استانی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه کیت های آزمایشگاهی کرونا تحت عنوان Rapid Test ازطریق وزارت بهداشت بزودی توزیع خواهد شد اظهار داشت: به محض توزیع این کیت ها، انجام تست بصورت محله محور در کمترین زمان انجام و در محل، وضعیت بیماران احتمالی، تعیین تکلیف خواهند شد.

وی افزود: بیماران شناسایی شده ارزیابی و در صورت لزوم برای مراقبت و درمان بیشتر به نقاهتگاه ها ارجاع خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به کمیته های موجود در این طرح، بر اهمیت نقش کمیته آموزش در ارائه راهنمایی و آموزش های لازم به خانواده ها و بیماران مشکوک تاکید کرد و اگفت: در طول مدت برگزاری این طرح، ۲۸۸ نفر از خانوارهای غربال شده و مشکوک علامتدار به مراکز درمانی استان و یا قرنطینه خانگی معرفی شدند.

در این نشست،  بهنامجو استاندار اردبیل ضمن قدردانی از بسیجیان و کارکنان بهداشتی و درمانی شرکت کننده در طرح حاج قاسم سلیمانی گفت: در سه روز اول این طرح، ۱۳/۷ درصد مردم استان مورد پایش و غربالگری قرار گرفتند.

وی هدف از این طرح را شناسایی، بیماریابی، آگاهی بخشی، قرنطینه، آموزش و در مواقع لزوم ارجاع و درمان افراد مشکوک عنوان کرد و از عموم مردم استان خواست در این طرح مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد