سرویس: اقتصادی
کد خبر: 880
|
09:40 - 1391/08/09
نسخه چاپی

یک هزار و 200 هکتار از اراضی ارس آزادسازی شد

 یک هزار و 200 هکتار از اراضی ارس آزادسازی شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با اجرای طرح ساماندهی رودخانه مرزی ارس در حد فاصل میله مرزی 2/50 تا 64 ، تاکنون یک هزار و 200هکتار از اراضی ملی آزاد سازی شد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، ˈداود نجفیانˈ در بازدید استاندار اردبیل از پرو‍ژه تثبیت ساحل ارس در بازه ˈمحمدرضالوˈافزود: طرح ملی ساماتدهی ارس با هدف احیای شاخه اصلی این رودخانه منطبق بر مرز پروتکل 1334بین ایران و شوروی سابق، آزادسازی اراضی ملی اعم از اراضی و جزایر، ممانعت از پیش روی و انحراف آب این رودخانه به داخل خاک ایران در سیلاب های فصلی و جلوگیری از تخریب سازه های زیربنایی و خانه های مسکونی و تثبیت ساحل ایران طبق پروتکل مذکور و نیز جلوگیری از فرسایش اراضی ساحلی در شهرستان پارس آباد اجرا می شود.


وی، اظهار کرد: برای اجرای این طرح تاکنون 130میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و برای تکمیل آن با رویکرد دایک سراسری حدود یک هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی کل بازه دایک سراسری در استان اردبیل را 88کیلومتر و مجموع بازه اجرا شده ساماندهی را 45کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این پروژه تا کنون بخش زیادی از خاک کشورمان که به مرور زمان و بر اثر انحراف آب ارس در آن سوی رودخانه قرار گرفته بود، آزاد سازی شد.

به گفته نجفیان، حدود 88کیلومتر از طول رودخانه مرزی ارس از میله مرزی2/50 تا 64 در استان اردبیل واقع است.
انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد