سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88002
|
09:23 - 1399/09/04
نسخه چاپی

در مطالبه مردم پارس آباد از رئیس جمهور مطرح شد؛

ضرورت چهار بانده شدن مهمترین جاده‌ ترانزیتی شمال کشور/ وعده های مسئولین در مورد ساماندهی جاده مرگ مغان عملیاتی شود

ضرورت چهار بانده شدن مهمترین جاده‌ ترانزیتی شمال کشور/ وعده های مسئولین در مورد ساماندهی جاده مرگ مغان عملیاتی شود
مردم شهرستان مرزی پارس آبادمغان با امضای طوماری خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی و چهار بانده شدن جاده مغان شدند.

به گزارش سبلان ما ،مردم شهرستان مرزی پارس آبادمغان با امضای طوماری خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی و چهار بانده شدن جاده مغان موسوم به جاده‌ مرگ شدند.

رضا ولیزاده دبیر هسته مطالبه گری بسیج دانشجویی شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به تشریح وضعیت جاده مغان به سمت اردبیل پرداخت و گفت: متاسفانه علی رغم درخواست های مکرر مردم پارس آباد از مسئولین به ویژه مسئولین کشوری جهت رسیدگی به وضعیت جاده های مغان که به قتلگاه مردم تبدیل شده و روزانه شاهد تصادفات شدید منجر به فوتی در این جاده هستیم تاکنون اقدام موثری در این راستان انجام نگرفته است.

وی به امضای طومار مطالبه مردمی در خصوص رسیدگی به وضعیت این جاده مواصلاتی و حیاتی استان اشاره کرد و گفت: این بار مردم شهرستان پارس آباد تصمیم گرفتند مطالبه خود را به صورت رسمی و سرگشاده به محضر رئیس جمهور به عوان رئیس قوه مجریه برسانند  و اگر این بار این به در خواست آنها اهمیت داده نشود موضوع را تا حل کامل آن از مراجع بالاتر  و به صورت دادخواست پیگیری خواهند کرد.

سینا الهامی یکی از فعالین اجتماعی شهرستان پارس آباد نیز در این رابطه گفت: جاده مغان به اردبیل که شاهراه اصلی ترانزیتی محصولات کشاورزی و باغی و علی الخصوص دامپروری داخل استان محسوب می‌شود و یکی از مهمترین جاده‌های ترانزیتی شمال کشور است ولی نابسامان رها شده است.

وی با بیان اینکه  سرمایه های انسانی زیادی در این جاده جان خود را از دست داده اند، گفت: این جاده با توجه به تعداد زیاد سوانح رانندگی که اکثرا نشأت گرفته از استاندارد نبودن این جاده است و لقب جاده مرگ مغان را با خود به یدک می کشد.

ارش اسدپور یکی دیگر از فعالین اقتصادی شهرستان پارس پارس آباد نیز با بیان اینکه وضعیت جاده مغان به اردبیل زیبنده شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز نیست، گفت: با توجه به داشتن دو نگین ارزشمند  شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس  و عشایر خون گرم که ارادت و وفاداری خود را هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن به نظام جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده‌اند؛ امروز شاهد هستیم که این مردم پرتلاش و با وجدان و متدین روزانه  در سایه کم توجهی مسئولان به این معضل مهم عزادار چندین تن از عزیزان خود هستند .

ولی شیرپور رئیس دانشگاه پیام نور نیز مطالبه گری را از رسالت های دانشجویی دانست و گفت: دانشجویان با شناسایی مشکلات مهم شهرستان  و مطالبه گری بصورت مردمی نقش مهمی در حل مشکلات مردم منطقه دارند.

وی تصریح کرد: اهالی شهرستان مرزی پارس آباد مغان به عنوان مرزداران غیور استان اردبیل  برای تردد به مرکز استان و دسترسی آسان به بازارهای فروش محصولات کشاورزی، باغی و دامی خود نیازمند جاده  ای ایمن و استاندارد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل سبلان ما، در سفرهای اخیر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون راه و شهرسازی و سایر مسئولین مربوطه به شهرستان پارس آباد چهار بانده کردن این جاده پرخطر مورد بررسی قرار گرفته بود ولی علی رغم تأکیدات آنها هنوز اقدام عملی در این راستا انجام نگرفته است.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد