سرویس: سیاسی
کد خبر: 88030
|
16:05 - 1399/09/05
نسخه چاپی

بدری مطرح کرد:

دستگاه دیپلماسی کشور در تحقق منابع مشترک آبی با ترکیه انفعال است

دستگاه دیپلماسی کشور در تحقق منابع مشترک آبی با ترکیه انفعال است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: خاورمیانه دارای اقلیم خشک و بیابانی است و بر همین اساس برخی از کشورها برنامه‌های متعددی برای ذخیره‌سازی آب‌های سطحی خود آغاز کرده‌اند.

 صدیف بدری در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، اظهار داشت: خاورمیانه دارای اقلیم خشک و بیابانی است و بر همین اساس برخی از کشورها برنامه‌های متعددی برای ذخیره‌سازی آب‌های سطحی خود آغاز کرده‌اند.

وی افزود: یکی از این ابرپروژه‌ها پروژه گاپ در کشور ترکیه است که شامل ۲۲ سد می‌شود و سد «کاراکورت» یکی از این سدهاست که بر روی سرشاخه‌های رود ارس در استان قارص این کشور و برای تامین آب شرب و کشاورزی ایغدیر و قارص ترکیه احداث شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: احداث این سد می‌تواند باعث کاهش دبی آب رود ارس و پدید آمدن تهدید برای اقتصاد کشاورزی، پوشش گیاهی، شرایط زیست حیوانی و اکوسیستم منطقه در دو سوی این رود شود.

بدری با اشاره به تذکر کتبی خود به وزرای امور خارجه و نیرو در این مورد، تصریح کرد: انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در تحقق دیپلماسی آب در مورد منابع آبی مشترک با کشور ترکیه قابل‌قبول نیست و وزارتخانه‌های امور خارجه و نیرو باید از وضعیت انفعالی و خنثی فعلی خارج شوند تا بتوانند منافع مردم ما را تامین کنند.

 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد