سرویس: اقتصادی
کد خبر: 88047
|
14:35 - 1399/09/06
نسخه چاپی

رئیس اداره اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

مشارکت اجتماعی از شاخصه‌های مهم توسعه است

مشارکت اجتماعی از شاخصه‌های مهم توسعه است
رئیس اداره اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: برای رشد و توسعه اقتصادی استان باید به مشارکت اجتماعی که از شاخصه‌های مهم توسعه است، توجه شود.

به گزارش سبلان ما، اصغر منافزاده با تشریح جزئیات طرح ملی مشاغل خانگی در استان اردبیل، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و دغدغه‌ حوزه اشتغال در کشور ضرورت توجه به حوزه کارآفرینی دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه برای رشد و توسعه اقتصادی استان باید به مشارکت اجتماعی که از شاخصه‌های مهم توسعه است، توجه شود، فزود: هدایت نیروی کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اولویت‌ فعالیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است که برای تحقق آن باید عرضه و تقاضا توسط بخش خصوصی تقویت شود.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه نیروی کار باید به درستی به سمت فرصت‌های کسب و کار هدایت شوند، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای مقابله با دغدغه اشتغال در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در این طرح ملی دغدغه‌ای که در گذشته در حوزه وابستگی به تسهیلات، کسب مجوز، تهیه مواد اولیه و عرضه به بازار کسب و کارهای خانگی بود، برطرف می‌شود.

منافزاده با اشاره به اینکه این طرح به پایداری مشاغل خانگی کمک می‌کند، یادآور شد: با توجه به شناسایی، بررسی، ارزیابی ‌و مزیت‌ها که توسط جهادانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی انجام گرفته، این طرح در استان گام به گام در جهت اهداف پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی طرح ملی مشاغل خانگی را به خوبی در استان مدیریت و هدایت می‌کند، اظهار کرد: روند بررسی مزیت‌های رقابتی، پایش، توانمندسازی و اتصال به بازار در قالب این طرح توسط جهاددانشگاهی در حال انجام است تا دغدغه مشاغل خانگی به ویژه در عرضه محصولات برطرف و به پایداری مشاغل خانگی در استان منجر شود.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با حلقه اضافه شده به نام توسعه مداخله‌ای و با بهره مندی از ظرفیت‌ها، شاهد افزایش توان طرح های اشتغالی مشاغل خانگی باشیم.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد