سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88168
|
08:53 - 1399/09/13
نسخه چاپی

دادستان اردبیل خبرداد:

اخذ پیوست میراث فرهنگی برای پروژه های اجرایی الزامی می شود/ خسارت به آثار باستانی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد

اخذ پیوست میراث فرهنگی  برای پروژه های اجرایی  الزامی می شود/ خسارت به آثار باستانی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:دستگاه‌ های اجرایی استان اردبیل قبل از شروع عملیات اجرایی پروژه‌ های عمرانی بایستی رعایت دقیق پیوست میراث‌ فرهنگی و حفاظت از ابنیه و آثار تاریخی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش سبلان ما ، سیدعبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل  صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تاریخ و تمدن منطقه و صیانت و حراست از آثار ملی و باستانی کشور که از گنجینه‌های تجدیدنشدنی تمدن فاخر ایرانی محسوب می‌شود، امری ضروری است، ورود هر گونه خسارت به این آثار پیگرد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب به این آثار قابل درک نیست، تصریح کرد: متاسفانه برخی مواقع مشاهده می‌شود که علی رغم هزینه‌های کلان و هنگفت از بودجه عمومی و بیت‌المال برای یک پروژه به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم دستگاه مجری با برخی دستگاه‌های متولی امر از جمله میراث‌فرهنگی، ملاحظات تاریخی طرح مورد اسیب قرار می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل  قوانین و مقررات مربوطه اشاره کرد و گفت: هرگونه فعل و ترک فعلی که منجر به ورود خسارت به طرح‌های اجرایی، بودجه عمومی و آثار باستانی در اردبیل شود، طبق قوانین و مقررات مربوطه و دستورالعمل‌های صادرشده از سوی رئیس قوه قضائیه پیگرد کیفری و قضایی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد