سرویس: سیاسی
کد خبر: 88240
|
20:07 - 1399/09/16
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دانشجوی سیاسی، دانشجوی پیش رو است/ ایران، قلب هارتلند جهان است

دانشجوی سیاسی، دانشجوی پیش رو است/ ایران، قلب هارتلند جهان است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دانشجوی سیاسی، دانشجوی پیش رو است، گفت: دانشجویان پیش رو مرجع فکری جامعه هستند.

به گزارش سبلان ما ، محمود عباس زاده مشگینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بعد از ظهر امروز در مراسم روز دانشجو که بصورت مجازی در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد به تبیین رسالت های دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، امروز بر همگان مشهود است.

وی با انتقاد از افراد معلوم الحال که با فرصت طلبی روز دانشجو، به مخدوش کردن چهره جنبش دانشجویی می پردازند گفت: خزان و بهار یک کشور را باید در تحولات و تکوین آن جامعه مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس به تبیین موضوع تحولات سیاسی پرداخت و گفت: وقتی از تحول صحبت می شود باید به میزان، سنجه و معیارهای تحول توجه شود تا با نگاهی درست بتوان حرکت رو به جلویی داشت. 

وی به کیفیت و سرعت تحول در دنیا و منطقه اشاره کرد و گفت:  اول باید ببینیم در کجا قرار داریم و نقطه عطف ما کجاست تا بتوانیم با چشم اندازی روشن به تحول مد نظر دست پیدا کنیم.

عباس زاده با بیان اینکه الان سیاست یک جانبه گرایی منطبق بر راهبردهای نظام سلطه در دنیا دنبال می شود، گفت:  نظام حاکم بر جهان  بر مبنای هژمونی و یا به تعبیری دنبال تسخیر و اعمال سلطه  جهان غرب با محوریت آمریکا و نهادهای حقوقی بین المللی و نهادهای مالی همچون fatf   تحت هژمونی نظام سلطه است. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه هژمونی غرب  بعد از جنگ جهانی دوم بوجود آمده است، گفت: در عرصه سیاست بین الملل، هنر جنگ این است که بدون جنگ کردن بتوان به پیروزی دست پیدا کرد.

وی وضعیت فعلی حاکم بر جهان را محصول تمدن غرب دانست و گفت: امروز نظام سلطه جهت تسلط  بر جهان، ساختارهای جذاب سیاسی، اقتصادی و حقوقی طراحی کرده است.

افول آمریکا در دوره ترامپ سرعت پیشتری گرفت

عباس زاده در ادامه سخنان خود ازسال  2025 بعنوان نقطه عطف  در تاریخ جهان نام برد و گفت: با توجه به فعل و انفعالاتی که در شرق و غرب عالم رخ می دهد با یک حساب سر انگشتی می توان به راحتی به افول آمریکا در جهان پی برد چراکه امروز چین در عرصه اقتصاد گوی سبقت را از آمریکا ربوده است و در عرصه سیاسی  و اجتماعی نیز اولین دوره تک دوره ای ریاست جمهوری در این کشوررا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ترامپ بیشترین خدمت را در بین روسای جمهوری این کشور به صهیونیست ها انجام داد و علاوه بر بسط و گسترش شهرک های یهودی نشین در فلسطین، سفارت خود را نیز به قدس شریف انتقال داد، گفت: با این حال 80 درصد یهودیان آمریکا به وی رأی ندادن و این خود حامل یک پیام مهم برای آمریکای فردا است.

سال 2025 نقطه عطف جهان معاصر است

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس با بیان اینکه در دانشگاه باید با سند و مدرک سخن گفت، اظهار داشت: تاکنون دلار بر جهان حکمرانی می کرد اما از این به بعد این ارز پرقدرت و جهانی جای خود را یوان چین خواهد داد تا امریکا بیش از گذشته در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سمبل تحول در عرصه بین الملل تغییر یافته است، گفت: سیاست یک جانبه گرایی ابرقدرت جهانی نیز دگرگون شده است.

عباس زاده با بیان اینکه در آینده نه چندان دور جهان شاهد ظهور و بروز تکثر ابرقدرت ها خواهد بود، گفت: از این رو است که گفته می شود سال 2025 نقطه عطف جهان معاصر است.

وی به ترور دانشمند هسته ای کشور شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت: این ترور آن هم در این برهه از تاریخ کشور و جهان بی ارتباط با اغاز تحولات جهانی نیست چراکه دشمن از سوی ایران در هراس است  و نمی خواهد در معادلات پیش رو ایران دست برتر شود به همین خاطر در اوج ناتوانی دست به ترور دانشمندان ما می زند تا به خیال خود جلوی پیشرفت های ایران اسلامی در منطقه و حتی عرصه های جهانی را بگیرد.

ایران، مرکز هارتلند جهان است

عضو کمیسیون امنیت مجلس در ادامه سخنان خود از خاورمیانه به عنوان هارتلند جهان نام برد و گفت: این منطقه به دلیل دارابودن بیش از 70درصد انرژی های جهان و نقاط استراتژیک ، همواره مورد توجه کانون های قدرت در جهان بوده است و از آن به عنوان قلب جهان نام برده اند.

وی با بیان اینکه خاورمیانه محل تلاقی تمدن ها در جهان باستان است، گفت:  هر کشوری که بتواند بر این منطقه تسلط پیدا کند در واقع ابرقدرت جهان می شود.

عباس زاده به تشریح ترس دشمنان از ایران اسلامی پرداخت و گفت: دشمنان از ایران بعنوان مرکز هلال شیعی در خاورمیانه نام برده و تلاش می کنند با از میان برداشتن ایران از سر راه، همچنان از منافع خود در منطقه مراقبت کنند.

وی دفاع  از سرمین های اسلامی را از تکالیف شیعان نام برد و گفت: بر شیعه روا نیست که بر انسان های مظلوم ظلم و ستم شود.

ایران ثابت کرد بدون وابستگی به هژمونی های آمریکا و غرب هم می توان پیشرفت کرد

عباس زاده با بیان اینکه به اذعان همه کارشناسان و متفکران جهانی ایران اسلامی امروز واجد مولفه های اقتدار است، گفت: ایران در این سالها تنها کشوری است که عملا ثابت کرده است که بدون آمریکا و هژمونی های غرب می تواند خود را اداره کند.

وی به عرصه های سیاسی و نظامی اقتدار ایران اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که بطور مستقیم به منافع آمریکا در منطقه حمله کرد و در برابر ترور شهید سلیمانی نه تنها منفعل نشد بلکه در برابر کنش سخت دشمنان،  واکنش سخت نیز از خود نشان داد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس با بیان اینکه در 100سال اخیر کسی برابر کنش های آمریکا واکنشی نداشته است، گفت: این خود یکی از تحولات جدید در جهان است.

دانشجویان ایران، سیاسی هستند 

عضو کمیسیون امنیت مجلس از مقابله ایران با ابرقدرت جهان  به عنوان وجه اشتراک تحولات کنونی با 16 آذر به عنوان روز دانشجو نام برد و گفت: امروز دانشجویان ما دانشجویان سیاسی هستند چراکه تداوم دهندگان سه شهید دانشجوی سال 32 هستند که برابر استبداد و استثمار زمان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه دانشجوی سیاسی، دانشجوی پیش رو است، گفت: دانشجویان پیش رو مرجع فکری جامعه نیز محسوب می شوند.

عباس زاده در بخش دیگری از سخنان خود به گفته های کسینجر اندیشمند آمریکایی اشاره کرد و گفت: برخلاف تصور متفکرین آمریکایی که معتقد بودند نسل های بعد از انقلاب، نسل های منفعل خواهند بود،: امروز برخلاف تفکرات پوچ آمریکایی ها، نسل های جدید کشور در تدام نسل های انقلابی هستند بطوریکه بخشی از نمایندگان فعلی مجلس انقلابی را دهه شصتی ها که بعد از انقلاب اسلامی متولد شدند و صحنه های انقلاب را درک نکردند تشکیل می دهد که این نیز به نقطه عطف در تاریخ محسوب می شود.

وی به ویژگی های انقلابی بودن اشاره کرد و گفت: عمل انقلابی و منطق کارشناسی از ویژگی های مسئول انقلابی است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس از نمایندگان دهه شصتی به عنوان نسل تحول آفرین کشور نام برد و گفت: فرهنگ گفتگو، عبور از خود، ایثار، تمرکز بر منافع ملی از نشانه های نماینده انقلابی است.

وی به عرصه های اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: کشور ما در دهه 70 گرفتار اعتیادی به نام دلارهای مفت نفتی شد و کشور نیز بر اساس درآمدهای حاصل از فروش نفت اداره می شد که در این برهه کشورداری هنر محسوب نمی شد.

عباس زاده با بیان اینکه دلسوزان نظام بویژه امام راحل آرزو داشتند کشور بدون درآمدهای نفتی اداره شود، گفت: زمانیکه همه کارشناسان و متفکرین کشور این امر را محال می دانستند بودجه سال 99 با عنایت خواند متعال به سمت خودکفایی و کاهش وابستگی به درامدهای نفتی رفت چراکه در سایه تحریم های دشمنان، نفت از فروش لازم برخوردار نبود و عملا مسئولین وادار به تامین بودجه از راه های مختلف شدند.

وی با بیان اینکه بودجه سال 99 از وابستگی به درامد تولید و فروش یک میلیون  بشکه در روز به 300 هزار بشکه کاهش یافت گفت: در واقع دشمن سبب شد تا کشور به سمت درامدهای جایگزین نفت حرکت کند و در این راه نیز به موفقیت های قابل توجهی رسید هرچند در این میان مردم بیشترین فشار اقتصادی را متحمل شدند.

عباس زاده به افت درامد های نفتی نیز اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تبعیض، ناکارامدی و اختلاس، التیام بخش الام مردم شد.

وی به منابع عظیم و نعمت های خدادادی در کشور اشاره کرد و گفت: باید به همه نعمت هایی که خداوند متعال به این کشور عطا کرده توجه کنیم  و از آنها در راستای پیشرفت استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ثروت های این کشور متعلق به همه مردم در همه اعصار است، گفت: مراقبت از نعمت های الهی و ذخیره آنها برای ایندگان وظیفه همه ما است.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته برنامه 500 ساله برای کشور خود طراحی کرده اند گفت: ما در این بخش از مدیریت کشور عقب مانده ایم که باید جبران شود.

اصلاح پاک ترین واژه ای است که سواستفاده شده است

این فعال سیاسی به واژه اصلاحات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مفهوم واقعی اصلاح خوب و مفید است چراکه منجر به شناسایی ضعف ها، خطاها و جبران خسران می شود، گفت: متاسفانه برخی ها از این عنوان پاک سوء استفاده سیاسی کرده و برای خود دکان باز کرده اند و الا کسی با اصلاح خطاها مخالف نیست.

وی با بیان اینکه اصلاح بدون اصول بی معنی است، گفت: از این دیدگاه تقسیم جامه معنی و مفهوم ندارد و همه باید مراقب تقسیم بندی های ساختگی  باشیم.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا با مطالعه دقیق تاریخ  و الگو قراردادن شهدای دانشجو به ویژه دانشمندان هسته ای کشور در راه اعتلای این مرز و بوم نقش افرینی کنند.

روز دانشجو ، گرامیداشت استقلال، عزتخواهی و استکبار ستیزی است

 رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم به تببین ویژگی های دانشجو پرداخت و گفت: روز دانشجو در واقع گرامیداشت استقلال، عزتخواهی و استکبار ستیزی است.

وی با بیان اینکه عزت کنونی ما از دستاوردهای انقلاب اسلامی است،گفت: استراتژی انقلاب اسلامی که نه شرقی، نه غربی است موجب این عزت برای ما شده است.

عبدی به حضور جوانان به ویژه دانشجویان در عرصه های انقلاب اسلامی به ویژه انتخابات اشاره کرد و گفت: ملت ایران امروز با عزت و اقتدار، عزت طلبی و استقلال خواهی خود را به گوش جهانیان رسانده است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما ثمره خون شهدا بویژه شهدای دانشجو است، گفت: شهید فخری زاده از جمله دانشمندان پرآوازه کشور بود که ترور وی توسط دشمنان انقلاب اسلامی  بویژه صهیونیست ها و سران مرتجع عرب، برنامه ریزی شد تا راه پیشرفت ایران اسلامی گرفته شود اما جوانان این مرز و بوم بارها ثابت کردند که توطئه های دشمنان راه به جایی نمی برد و با همت خود مصمم تر از گذشته راه شهدای علمی را ادامه خواهند داد.

دانشجویان انقلابی، چراغ امید کشور هستند

حجت الاسلام زمانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان نیز به تبیین رسالت های دانشجویان در برهه های فعلی پرداخت و گفت: شهید فخری زاده امروز به الگوی دانشجویان تبدیل شده است چراکه وی از شخصیت علمی بی نظیری برخوردار بود.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده  علاوه بر اینکه در فیزیک مغز برتر بود در فلسفه علم نیز جزو سرآمدان بود و حتی نظریات علمی انیشتین را نیز مورد نقد قرار می داد گفت: از این رو بود که دشمنان تاب تحمل وجود چنین استاد برجسته ای را در ایران اسلامی تحمل نکرده و وی را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام زمانی در پایان سخنان خود از دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی  به عنوان  عنوان چراغ امید کشور برای پیشرفت نام برد و گفت: تخصص در کنار تعهد کارگشا و سازنده است.

 

انتهای پیام/ج 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد