سرویس: سیاسی
کد خبر: 88259
|
08:42 - 1399/09/17
نسخه چاپی

قدرت فهم تحلیل سیاسی نیاز مبرم دانشجو/ شهید فخری زادها محصول دانشگاه تراز انقلاب هستند

قدرت فهم تحلیل سیاسی نیاز مبرم دانشجو/ شهید فخری زادها محصول دانشگاه تراز انقلاب هستند
محصول دانشگاه تزار انقلاب این طیفی از دانشجویان همچون شهید فخری زاده ها هستند که با تجهیز بر علم و قدرت فهم تحلیل سیاسی، وجود و یا عدم وجود آنها در این دنیا خاکی چراغ راه در تاریکی ها برای عامه مردم است.

به گزارش سبلان ما ، مشارکت سیاسی، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مطالبه های دانشجویی کشور است. مقام معظم رهبری، همواره بر ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان و شرکت فعال و مثبت آنان در مباحث سیاسی تأکید داشته و دارند. بر این اساس، تبیین دقیق سیاسی بودن دانشجو، موضوعی است که همواره در بیانات ارزش مند رهبر فرزانه، آشکار است و همواره تأکید فراوانی بر آن دارند.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال 85 فرمودند : سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست.

همانگونه که در کلام رهبر انقلاب در می یابیم سیاست زدگی در گفتار ایشان نفی شده است و همواره بر داشتن قدرت تحلیل در مواقع حساس سیاسی جامعه چه در داخل و خارج کشور تاکید دارند.

دانشجو باید مطالبه گر باشد نه سیاست باز

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، با بیان اینکه شانزدهم آذرماه یادآور رشادت‌های ماندگار دانشجویان آرمان‌خواه در برابر استکبار و استبداد است، اظهار داشت:در این روز دانشجويان آرمانخواهي و غيرت ديني خود را براي ارزش گذاري به عزت و اقتدار مملكت به نمايش گذاشتند و گراميداشت اين روز باعث مي شود ظرفيت هاي جوانان يادآوري شود.

وی افزود: حضور موثر دانشجویان در عرصه‌های مختلف، همواره معادلات را دستخوش تغییر کرده و دانشجو که نماد حق‌طلبی و آرمان‌گرایی است با ایفای نقش بی‌بدیل خود، تاریخ‌سازی کرده است.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین با اشاره به اینکه  دانشجوي آرمانخواه، سياسي است ولي سياست باز نيست و نبايد اجازه دهد دانشگاه پاتوق گروه هاي سياسي خارج از دانشگاه باشد، گفت: دانشجوي سياسي اهل تحقيق و علم است و برايش فرقي نمي كند كه مسئول، چه كسي باشد ولي مهم است كه مسئول براي مملكت و مردم كار شايسته انجام دهد.

دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجو باید مطالبه گر باشد، خاطر نشان کرد: مطالبه گری دانشجویان باعث می شود مسئولان و نمایندگان با پشتوانه مردمی محکم تری به پیگیری مشکلات جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره اینکه  شهید فخری زاده از دانشمندان بنام و برجسته کشوری بود که تلاش فراوانی برای صنعت هسته ای و دفاعی میهن اسلامی، تصریح کرد: دانشجویان کشور باید با الگو گرفتن از شهید فخری زاده ها دنبال علم و پیشرفت باشند و در شرایط حساس، کشور را به  بیگانگان بی نیاز سازند.

دانشجویان همانند زمان انقلاب که در خط مقدم مبارزه با استکبار بوده اند امروز نیز با نگریستن به تاریخ تحولات سیاسی در می یابند که نظام سلطه همواره در صدد مشق افکار خود به دیگر کشورها است و این امر برخلاف استقلال است.

زمانی که استکبار در تمامی ابعاد رسانه ای سعی در القای پایان نسل پویای انقلاب و جنگ دارد، پنج درصد شهدای مدافع حرم را فقط دانشجویان کشور تشکیل دادند و جوانان امروزی را که بر این باور بودند در زمان جنگ هیچگاه برای مبارزه به پا نخواهند خواست چند هزار کلیومتر آن طربق تر در دفاع از بقاء اسلام به پا خواستند.

دانشجو مرجع فکری جامعه است/ نسل جدید در  تدوام نسل های انقلابی

عضو کمیسیون امنیت مجلس 16 آذر ماه 99 گفت: امروز دانشجویان ما دانشجویان سیاسی هستند چراکه تداوم دهندگان سه شهید دانشجوی سال 32 هستند که برابر استبداد و استثمار زمان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه دانشجوی سیاسی، دانشجوی پیش رو است، گفت: دانشجویان پیش رو مرجع فکری جامعه نیز محسوب می شوند.

محمود عباس زاده در بخش دیگری از سخنان خود به گفته های کسینجر اندیشمند آمریکایی اشاره کرد و گفت: برخلاف تصور متفکرین آمریکایی که معتقد بودند نسل های بعد از انقلاب، نسل های منفعل خواهند بود،: امروز برخلاف تفکرات پوچ آمریکایی ها، نسل های جدید کشور در تدام نسل های انقلابی هستند بطوریکه بخشی از نمایندگان فعلی مجلس انقلابی را دهه شصتی ها که بعد از انقلاب اسلامی متولد شدند و صحنه های انقلاب را درک نکردند تشکیل می دهد که این نیز به نقطه عطف در تاریخ محسوب می شود.

وی به ویژگی های انقلابی بودن اشاره کرد و گفت: عمل انقلابی و منطق کارشناسی از ویژگی های مسئول انقلابی است.

 بنا به گفته سردار رحیم نوعی اقدام که از یادگاران جنگ است یکی از دلایلی که دانشمندان ایرانی برخلاف دهه شصت که مسئولان مورد ترور قرار می گرفتند میزان خلوص این بزرگوران در کسب علم و بینش سیاسی آنها برمی گردد که در مورد شهید فخری زاده با انتشار صوت وی در اظهارنظر این دانشمند برجسته هسته ای در مورد مذاکرات بی حاصل پرده برداشته است که به یقین می توان گفت محصول دانشگاه تزار انقلاب این طیف از انسانها هستند که وجود و یا عدم وجود آنها در این دنیا خاکی چراغ راه در تاریکی ها است.

انتهای پیام/م

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد