سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 88269
|
13:22 - 1399/09/18
نسخه چاپی

فرماندار سرعین مطرح کرد:

غربالگری 85 درصد جمعیت سرعین در طرح شهید سلیمانی/ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع است

غربالگری 85 درصد جمعیت سرعین در طرح شهید سلیمانی/ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع است
فرماندار شهرستان سرعین گفت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، ۸۵ درصد جمعیت شهرستان سرعین در قالب ۴۴۰۰ خانوار غربالگری شده اند.

حسن حسن پور در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، اظهار داشت:  از شروع طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حدود 15 هزار نفر در شهرستان سرعین غربالگری شده اند که از این تعداد ۶ نفر بیمار شناسایی شدند و ۸۵ نفر نیز در قرنطینه خانگی تحت نظارت هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۰۶ فرد مشکوک به این بیماری  شناسایی شده که با انجام تست از این افراد، نتیجه تست ۶ نفر مثبت  تشخیص داده شده است که زیر نظر کمیته های مربوطه، تحت درمان هستند و ۸۵ نفر نیز در قرنطینه خانگی تحت نظارت ، به سر می برند، افزود: یک نقاهتگاه  نیز ، با ظرفیت ۵۰ تخت جهت افرادی که احتمالا شرایط قرنطینه خانگی ندارند تجهیز شده است تا در صورت لزوم در اختیار شهروندان قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا شهرستان سرعین گفت: از اول آذرماه بیش از ۸۵ درصد این شهرستان در قالب ۱۵۰۰۰ نفر تاکنون غربالگری شده اند که در این مدت با کمک بسیج ۱۱۰ بسته کمک مؤمنانه در بین افراد نیازمند شناسایی شده ، توزیع  شده و این روند همچنان ادامه دارد.

حسن پور، با ابراز رضایت از موفقیت طرح شهید سلیمانی در شهرستان سرعین ، خاطر نشان کرد: با هماهنگی خوبی که بین بسیج، دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر و دیگر دستگاه های مشارکت کننده در این طرح وجود دارد، روزانه ۲۰۰ نفر داوطلب، عملیات غربالگری اعم از بیماریابی، شناسایی افراد در معرض خطر و افراد دارای بیماری زمینه ای، نظارت بر  رعایت پروتکل های بهداشتی، را  با همکاری مردم به خوبی به پیش می برند که امیدواریم با قطع زنجیره بیماری کرونا، به روزهای خوب سرعین برگردیم.

فرماندار سرعین با بیان اینکه شهرستان سرعین طی روزهای اخیر از حالت زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده است، تصریح کرد: طبق پروتکل های اعلامی در شهرستان های با وضعیت نارنجی ، مشاغل سطح ۳ و ۴ در سرعین تعطیل می باشند و با استقرار اکیپ های نیروی انتظامی در محورهای منتهی به سرعین از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان جلوگیری می شود و امیدواریم  هموطنان با درک شرایط موجود با اجتناب از تجمعات و دوری ازبرگزاری مراسمات، از ورود به سرعین خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد